Aug 1, 2012

DIY last bulan Julai ngan Melissa Goh

Asskm dan alloooo untuk semua....pejam celik, pejam celik, dah habis bulan 7...fuhhh..cepatnya masa berlalu. Rasa macam baru sangat sambut tahun baru. Posa pun dah nak masuk setengah bulan. Arrrgggghhh....banyak kerja masih belum slosai neh...

Tak pa....insyallah, akan diselesaikan juga nanti....Hari last bulan Julai hari ni saya berDIY ngan Melissa Goh. Bapak Melissa Chinese.Mak Melissa Melayu. Masa CNY hari tu, dia penah bagi saya kuih sepit....punya lah sedap....rangup, ringan, lemakdan manis yang cukup sempurna. Saya tak penah makan kuih sepit sedap macam tu....serius...Sampai la teringat-ringat...Ni nenek dia yang buat. Dia tak buat jual pun. Memang buat kalau sambut CNY. Kalau la ada peluang, nak saja saya p menuntut ngan nenek Melissa neh. Saya soh Melissa blajaq buat kuih tradisi ni. Bukan senang nak dapat kuih sepit yang perfect macam tu....tak tau la budak ni p blajaq ka dak...rugi ooo tak blajaqqq...

Hari ni Melissa blajaq dua package yang berbeza. Satu package Puff Pastry - Chicken Pie, Sardine Puff dan Portugese Egg Tart dan satu lagi Package Muffin - Blueberry, Banana Walnut, Orange Poppy Seed, Chocolate Chips dan Coffee Oreo Chocolat Chips.

Ni hasil kerja hari neh....

Assorted Muffin

Choc Chips Muffin

Blueberry Muffin

Orange Poppy Seed

Banana Walnut n Poppy Seed Muffin

COffee Oreo Muffin

Chicken Pie

Sardine PUff

Favourite saya - Portugese Egg Tart