Dec 26, 2011

DIY 26 Disember 2011 - Sue, Hasnah, Kak Ani dari Singapore

Asskm dan alooo untuk semua...Sue dari Singapore datang lagi. Ni 3rd time dia berDIY ngan saya. Seperti biasa dia bawak geng lagi - Hasnah (2nd time) dan student baru - Kak Ani yang kechoh..hehhehe. Dia la student partama yang tanya 2 soklan CEPUMAS ni kat saya iaitu:

1. Macam mana nak makan pavlova
2. Pavlova ni kena minum ngan air apa....

............ lawak betoi..(errr dia bertanya dengan serius...bukan buat lawak)

Hari ni, dia orang bertiga ni blajar 3 kek baru ciptaan Bzee Bakery - Royal Caramel, Nutty Caramel dan Chocolate Mascarpone. Satu lagi - Pavlova. Memandangkan dia orang bertiga ni datang dan balik hari dari Singapore, so Sue mintak saya siapakan 2 kek dulu. Satu lagi kek saya tunjukkan demo dalam kelas.

Tapi masa melepa dan menghias kek, masing-masing buat sendiri. Untuk Pavlova plak, Hasnah n Kak Ani nak try buat pavlova kechik yang comel-comel tu. Sue plak pilih Pavlova yang standard saiz.

Alhamdulillah semua berjalan lancar dan siap pada waktu yang ditargetkan - kul 6 petang. Siap semua termasuk photo shooting n urusan packaging.


Chocolate Mascarpone


Royal Caramel

Nutty Caramel

Mini Pavlova

Pavlova bersaiz standard - 9 inch  - 2 layer


Kak Ani tengah pulun melepa Royal Mascarpone

Sue nak buat Pavlova saiz standard, Kak Ani n Hasnah plak pilih yang mini

Student kechik...Sofiya (anak Hasnah) tolong mama dia letakk buah atas pavlova.

Slice cakes untuk photo shooting ni Sue bagi kat asistant CEO saya - Kak Mas. Tq Sue. Susah, susah jerrrr...


Dari kiri - Hasnah, Kak Ani dan Sue
Tq untuk Sue n Hasnah yang tak jemu-jemu datang blajar ngan saya. All the best untuk u all berdua.

Untuk Kak Ani, sampai sekarang saya still dok gelak sorang-sorang mengenai fakta dunia hiburan yang dia bagi tau saya masa kelas tadi. Lawak aaa Kak Ani neh...minat betul dia kat artis-artis Malaysia neh...hehheehe...Tapiiiiiiiiii....serius  kerr kakkkkkk...? Tapi klu seriussss.....hebat betoi Datuk tu kan kakkkk.....hehehhehe