Dec 20, 2011

Semester baru bermula...hehehhe

Asskm dan alooo untuk semua...alhamdulillah ketemu lagikkk. Kira macam semester baru la neh..pas cuti panjang 2 menggu (errrr...cuti yang tak berapa nak cuti...nak kena cuti lagik nampak gayanya neh...ahaksss).

Kelas pertama untuk semester baru ni ialah  DIY Group ngan 6 orang student dari serata pelusuk Malaya (ahaksss) Nisa, Awin, Fara, Adamiah, Sue dan Rabihah. Geng ni (kecuali Rabihah) book kelas ni pas dia orang settled class DIY group yang 1st dulu. Banyak gak yang dia orang pulun semalam - Pavlova, Cream Puff n Eclairs, Carrot Walnut dan Snowy Peach.

Jom layan gambar sekitar class semalam
Ni saja gatai-gatai tangan buat mini pavlova -  pada student-student yang penah blajar pavlova saya, guna resepi sama. Cuma kali ni buat bagi kechik.Saya guna bulatan cawan sukatan (ukuran 1 cawan).Untuk mudahkan keja, saya masukkan adunan merringgues tu dlm piping beg, pastu paip atas parchement paper. Untuk satu sukatan tu dapat dalam 15 biji.


Jualan - sekotak 4 biji neh - RM45

Ni pavlova disc yang siap. Bleh simpan lama. Simpan dalam bekas bertutup, masukkan dalam chiller. Nak pakai, just paipkan ngan cream vanila yang saya ajar tu, pas tu boh buah....yang penting mesti ada passion fruit....fuuuuuhhhh

Ni pavlova yang student buat semalam


Cream puff

eclairs

Carrot Walnut

Snowy Peach

Tengah pulun siapkan carrot cake sambil nunggu sponge kek untuk snowy peach sejuk


Aktiviti memulun paip filling dalam cream puff n eclairs


Mereka-mereka yang join kelas DIY group semalam....Tq untuk semua. Semoga suksess yeaaa

Hari ni plak kelas DIY Nazlin. Dia ambik package sweet bun yang 10 jenis tu. Tapi hari ni Nazlin tak keseorangan. Dia diselit oleh Zu dan Nur. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Semua roti menggebu.
Nazlin n Zu tengah menghias bun masing-masing sebelum masuk oven


Roti panaz, roti panazz

Zu. Sorang lagi Nur enggan dikenali atas faktor keselamatan dalam negeri...heheh

Bun yang dihasilan hari neh...
Tq untuk semua. Insyallah ada rezeki kita jumpa lagi....aminnnn