Apr 6, 2012

DIY Cupcake Bouquet

Asskm dan alooo untuk semuaa....Hari ni Zue dari Kuantan datang blajar cupcake bouquet ngan saya. Ni 2nd time dia berDIY ngan saya. Rasanya lama tak student tak mintak kelas ni. Zue kata dia geram tengok cupcake bouquet yang saya letak dlm display cabinet kat kedai saya. Terus ambik keputusan untuk DIY.

Selain cupcake bouquet, Zue gak ambik Tiramisu. Sbenarnya ada lagi beberapa list yang Zue nak blajar. Tapi saya cakap tak boleh sebab kalau nak buat cupcake bouquet ni tak boleh campur ngan banyak kek sangat. Nak buat cupcake bouquet ni banyak step dan banyak kerja-kerja mengulit. Wpun blajar cuma dua ni, Zue habis class dah pukul 5 lebih. Tapi alhamdulillah, Zue sangat berpuas hati dengan hasil cupcake bouquet dia.

``Sayangnya nak makan kak....cute sangat,''kata Zue. Lerr Zue, abih tak kan nak tengok jerrr....?


1st, buat cupcake vanila dulu

Pastu lepa ngan steamed buttercream

Hias ngan bunga fondant

Start pasang `tangkai' bunga

Proses pertama mengubah

Zue start mengubah


Siap


Ni plak Tiramisu Zue