Apr 8, 2012

Kelas Kek Lapis Senang Buat Duit....

Asskm dan alooo untuk semua...Bulan pensyarah jemputan  April ni saya mulakan dengan menampilkan cikgu kek lapis tersohor yang kechik molek - Azie (errrr...budak ni tak besar-besar sejak saya kenal dia beberapa tahun lepas...saya jerr yang membesar..ahaksss).

Kek lapis Azie ni memang terkenal ngan kesedapan dan kemoissssannnyaaa (moist lerrr). Azie ni kalau musim raya, tak yah cakap lerrr memang kerja dia melapis jer lah. Dengaq crita kek-kek lapis Azie ni memang masuk Istana Johor tiap-tiap tahun. Alhamdulillahhh...

Tapi memang best kek lapis Azie ni. Saya sebelum ni tak brapa suka makan kek lapis betawi sebab rasa  rempah dia yang bagi saya selalu tak kena. Tapi Kek Lapis Betawi Azie ni, rasa nak habiskan semuaaa...(hehehe..patutlah badan montel kannn..)

Kek-kek lain pun sama - Kek Lapis Prune, Kek Lapis Cadbury dan Kek Lapis Masam Manis. Kelas semalam, Azie perturunkan semua petua-petua berguna buat kek lapis untuk makan sendiri dan gak untuk biz. Baik cara kecil-kecilan mahupun secara kilang-kilangan...hehheheh.. Kebanyakan yang datang semalam pun semua yang memang dah terror-terror buat kek lapis. Saja nak tambah lagi ilmu. 


Kek Lapis Prune

Kek Lapis Cadburry

Kek Lapis Betawi

Kek Lapis Masam Manis



Suka oven chomel Azie ni

Tengah melapis Lapis Cadburry

Satu kek dah masakkk... 3 lagi belum

2 lagi dah masak...
Dah masak semuaaa....


Kak Ana dengan penuh lemah gemalai mengambil kek lapis cadburry dia...heheh

Okeh...ni plak bonus untuk student-student yang mai class hari ni...saya kan tak mengajar hari neh..tengok Azie jer yang mengajar...so tak boleh dok diam...gedik nak buat keja gak. Buah marqisa pun kebetulan ada stok. So, apa lagi...Pavlova la yang paling senang....hehehhe

Merasa nikmat Pavlova yang manizz ngan kemasamam buah Pavlova...heavennnnn...



Pas 5 minit...solosai..tinggai sehiris saja...hehhee

Student bergambar ngan cikgu azie...