Jul 30, 2012

BerDIY ngan editor n reporter Utusan Malaysia

Asskm dan alooo untuk semua...Ahad semalam saya berDIY ngan kawan-kawan lama kat Utusan Malaysia. Kawan-kawan masa jadi reporter dulu. Tapi la ni semua berpangkat besau...dah jadi editor-editor belaka...

Dah lama depa ni mintak nak blajar ngan saya biskut-biskut raya lama-lama neh...Biskut yang setiap tahun dia orang buat secara gotong royong. Dan yang lawaknya hampir setiap tahun depa ni akan call saya tanya resepi. Sebab buat asyik tak jadi jerrr...Tahun ni resepi lain, tahun depan jadi lain...hmmmm, frust punya pasai, depa ni nekad nak mai blajaq ngan saya.

Depa ni nak blajaq buat samperit, makmur, jem tart dan biskut nestum. 5 sekawan ni diketuai oleh Ana Man. Taiko-taiko lain ialah Rosni, Aziah, Rajmah dan Norzie.

Pecah perut seharian berDIY ngan depa neh...macam-macam perangai. Tapi apapun syabbasss....depa semua berjaya menyiapkan 4 jenis biskut ni sebelum kami berbuka puasa. Setiap jenis, semua dapat sorang satu balang setengah. So, bab biskut raya tak yah pikiaq lagi..dah selesai....Pas ni pikiaq baju raya saja.....

samperit ni Ana soh saya try resepi yang kawan dia bagi...cantik n sodap. Tapi bahan dan cara buat dia cerewet....

tengah bakaq

makmoooorrrr

masa ni bleh tunjukk tangan saja....sebab masing-masing dah bukak tudung...hhehehe

cekap gak depa ni menggulung tart

Biskut-biskut lama yang berjaya dihasilkan hari neh

Berposing ngan hasil masing-masing sebelum berbuka posa. Tapiii...dalam gambaq ni hanya 2 orang saja posa...lagi 3....baguih punya dok rasa biskut. Siap p beli mee mamak Maulana lagi.....hmmmmm sabor jer lahh...