Dec 2, 2012

Dua hari berDIY ngan Gee dari Brunei

Asskm dan alooo untuk semua....Kelmarin dan hari ni sepatutnya saya dah start cuti. Tapi Gee student yang pernah berDIY ngan saya sebelum ni merayu sangat-sangat untuk nak berDIY ngan saya. Dia tak sempat nak book date DIY masa saya bukak untuk bulan Disember lepas. Tengok-tengok dah penuh. Selepas mengambil kira kes Gee yang memang cuma cuti masa ni (Gee ni cikgu)..so saya pun setuju untuk  buat kelas DIY ngan dia.

Lagipun projek cuti saya ngan adik n anak-anak menakan bertuah hanya akan bermula Isnin. Selama dua hari ni, Gee belajar 14 jenis subjek semuanya. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Memang saya kayuh betul-betul. Kiranya kalau kat hway tu macam bawa keta 140km/j lah...hehehe...

Tapi tak pa sebab Gee dah biasa ngan cara saya. Lagpun Gee ni memang dah biasa baking. Memang dia buat jual pun. Produk utama Gee - kek roll.


Selama dua hari bertapa ni, Gee belajar:
APPLE CRUMBLE CHEESE CAKE
CHILLED OREO CHEESE CAKE
JAPANESE COTTON CHEESE CAKE
RED VELVET
CARROT WALNUT
CHUNKY PRUNE
TIRAMISU MILLE CREPE
SALTED CARAMEL BROWNIES
JAPANESE CRISPY CREAM PUFF
HARI KEDUA

DURIAN CREPE

ROYAL CARAMEL
CHOCOLATE WALNUT TORTE
SNOWY PEACH
HAZELNUT COFFE

Ok...jom kita tengok semua hasil yang Gee buat:
Semua dah siap....tugasan terakhir - mengerep

Sebahagian daripada kek-kek yang Gee buat

Chilled Oreo Cheese Cake

Tiramisu Mille Crepe

RV

Snowy Peach

Hazelnut Coffee

Chocolate Walnut Torte

Royal Caramel


Chunky Prune


Apple Crumble

Carrot Walnut

Salted Caramel Brownies


Japanese Cotton Cheese Cake

Japanese Crispy Cream Puff

Padat ngan keksss

dc
Untuk Gee...tqvm yeaa sebab terus bagi kepercayaan pada saya. Semoga Gee sukses dan terus sukses...ada rezeki kita jumpa lagi....