Oct 29, 2013

KELAS `KEK BESEN'..hahha




 




 



 



Asskum semua...Semalam saya buat special untuk student-student yang cuma ada bahan asas di rumah - Hand Mixer, Oven Kecik Butterfly dan juga Besen Plastik saja.

So sebab semua kek dibancuh dan dimix guna besen jer, student panggil kelas semalam Kelas Kek Besen..hahhahah...

Kiranya, ketiadaan peralatan canggih bukan penghalang untuk buat kek cantik dan glam macam orang yang ada peralatan canggih.

Saya ajar kek basic yang mudah tapi selalu student buat tak jadi - kek sponge menggunakan sponge mix.

Daripada kek sponge tu saya ajar buat dua jenis kek slice - strawbery slice cake dan fresh fruit slice cake.

Satu lagi kek yang agak advance tapi sebenarnya senang buat ialah MAGIC CHOCOLATE MOUSSE CAKE.

Dalam kelas ni saya bagi semua tips lengkap dan terperinci termasuk masa tepat untuk memukul dan membakar.

Alhamdulillah semua kek jadi dengan sempurna.

So, harapan saya, semua student balik dan gunakan semua tips penting yang saya bagi tu untuk hasilkan kek yang sempurna dan kurang cacat cela. Insyallah. Kena buat selalu. Mula-mula buat memang la kekok sket, tapi bila dah lama-lama akan biasakan diri. Insyallah kek akan jadi cantik.

Tqvm untuk semua student yang join kelas ni semalam.