Feb 21, 2014

Testing dumplings..

Asskum semuaaa...hari Khamis, 20 Feb kelmarin saya tak dak kelas DIY. Salah saya gak sebab lupa nak update perubahan. Student dan lama inform yang dia dah ganti ngan kelas demo Best 5. Tapi saya lupa nak tukar kat jadual...hehhe..

So, hari Khamis free laaa. Nak open untuk student baru dah suntuk sangat. So memandangkan saya free hari tu, saya test buat dumplings. Resepi yang saya belajar dari sorang chef Cina. Lama dah resepi ni. Klu tak silap saya belajar 7 tahun lepas.

Ada 5 jenis dumplings yang saya belajar dari Chef tu:
.Dumplings chai kueh
. Prawn dumplings
. Siew loong bao (steamed soup dumplings)
. Fried meat dumplings
. Vegetable dumplings


Tapi kelmarin saya sempat 2 jenis jer. Lagi 3 nanti bila sempat. Sementara tu, jom kita tengok dulu Dumplings Chai Kueh dan Vegetables Dumpling.


Dumplings chai kueh



 
 

 
Ada lagi 3 yang perlu saya xperiment. Doakan kejayaan saya. Kalau saya berjaya, insyallah saya akan bukak kelas untuk yang berminat...

Labiu
Zalina