Aug 10, 2011

DIY Nazlin n Lily

Salam dan alooo untuk semua....Isnin baru-baru ni DIY ngan Nazlin. Dia ambik 2 kek jer. Chocolate Indulgence dan Red Velvet. Orang Somban gak Nazlin ni. Tapi keja kat KL.

Nazlin bagi tau, dia dulu sebenarnya tak minat langsung bab-bab buat kek nih. Tapi sejak ada anak-anak minat tu timbul. Sebabnya dia kata anak-anak dia memang nak dia yang buatkan kek. Tak nak beli kat kedai.

``Budak-budak ni bangga sanggat kalau dapat bagi tau kawan-kawan kat sekolah yang kek tu saya yang buat. Sebab tu lah saya jadi minat buat kek-kek ni,'' kata Nazlin. Selain buat untuk anak-anak, Nazlin ada gak buat bizz kecik-kecik. Untuk kawan-kawan kat office. Yea la kan...alang-alang dah tau buat tu, rugi kalau tak komersialkan. Dapatkan juga hasil sampingan kan. Sebelum ni Nazlin banyak dapat order cheese cake dari geng-geng opis. So, pas ni bleh tambah produk la yea....



Nazlin tengah pulun menyapu krim kat Red Velvet

Ngan hasil kek yang dia buat kelmarin. Kuih berbuka posa tak yah beli hari nih....hehheheh

Ni mesej Nazlin kat saya semalam:

Kek tu sedap..bawa ke opis pagi tadi...mcm promo pulak..dah ada yg place order...

Alhamdulillahhhh.....ok Nazlin, insyallah ada rezeki kita jumpa lagi. Nazli kata husband dia suruh blajar buat roti plak....


Hari ni, DIY ngan Lily dari UK Perdana plak. Kelas Selasa yang sepatutnya Kak Suzi join tak jadi sebab dia ada hal.

Ni 2nd time Lily berDIY ngan saya....riuh rendah budak ni.Otak bisnes budak ni. Dia ni mek Kelantan. Semua yang saya blajar kat saya sebelum ni habis semua dia buat kelas kat sana - kat rumah nenek dia. So, dia kumpul orang dulu. Cukup minumum 6 orang, dia balik Kelantan buat kelas.

``Alhamdulillah kak...sambutan kelas ok. Balik modal la kak...,'' Lily kata..(ooooo...balik modal yeaaa...bab untung tak sebut yeaaaa......ahaksss - anyway tahniah, tahniah....)

Ok, pas ni sapa-sapa kat area Kelantan yang tak dapat datang kelas saya di Seremban nih, bleh arrange class ngan Lily. Ni nombor phone dia 013 393 0852.

Kali ni dia blajar dua jenis - German Black Forest dan Cream Puff n Eclairs. Yang cream puff n eclairs tu kata Lily sebenarnya dia memang tak suka makan. Dia penah makan sekali dulu...lama dah masa sekolah. Skali makan terus tak nak cuba lagi. Tak sedap, Lily kata.
``Tapi sebab akak promote gila-gila kat blog akak ni...saya pun rasa macam kena blajar gak laah. Saya nak try tengok cream puff akak rasa macam mana,'' .....(hmmmm....nanti kooo....nak rasa yeaaaaa...!!!!!.skali makan, juling bijik mata tau...baru ko tahu penangan cream puff n eclairs akak nih....ahaksss)

Pastu budak ni, satu lagi masalah dia ialah tak suka black pitted cherry yang saya guna untuk German Black Forest tu....Saya kata kat dia....``tak der makner nya nak ganti ngan lain...tak bleh...kena gak guna pitted cherry nih..sebab German Black Forest memang pakai pitted cherry...,''  ...hmmmp...Amikk KOOO...

So, dengan berat hati, Lilly pun terpaksa la guna pitted cherry tuh. ``Tak pa lah kak..sib baik mak saya suka buah ni,'' kata Lily. Suka ka tak suka ka...kena buat gak dik nunnnn...


 Lily tersengih bangga ngan German Black Forest yang saya paksa dia boh gak black pitted cherry tuh....

Cream puff

Eclairs Lily

Ni mesej Lily kat saya:
Kak, slmt bbuka...mmg saya x suka cream puff tpi mak sy ckp creamnye best sgt..Tapi surprise....saya suka german black forest tu...sedaaaappp!!!! 1st time saya suka cherry tu..nyum-nyum...tq kak...

hmmmm...ko memang `perak' atau dalam bahasa kelatan - `dharat'.....tak palah dik nun.....kalau tak suka cream puff tu tak pa....buat kelas jer laah, tak yah makan......ramai student lain yang suka....