Jun 1, 2013

DIY 29 hingga 31 Mei

Asskum untuk semuaaa...harap maaf sebab la ni saya kena updatekan jadual saya seminggu sekali jerr..Sebabnya bila saya updatekan setiap hari, pengumuman jadual kelas weekend saya akan berada di post bawah. Selalu student tak nampak pengumuman terbaru tu. Heran gak sebab student sebenaqnya boleh tengok direct bila click under jadual kelas demo kat sebelah kanan tu.

Tapi selalu saya dapat sms tanya, kat mana nak tengok jadual kelas mingguan. Ataupun bila saya dah siarkan  gambar dan write up mengenai kelas mingguan, ada yang akan sms saya tanya ``..kak, bila nak ulang kelas ni..saya tak tau pun ada kelas ni..,'' hmmmm..naik pening saya.

Tak pa lahhh..buat sementara waktu sementara saya mencari jalan penyelesaian mcm mana nak bagi clear lagi blog saya ni, saya buat write up kelas DIY seminggu sekali jer lahhhh....

Untuk minggu ni kelas dimulakan dengan kelas DIY 29 Mei - Zahra dari Melaka. Sebenarnya, minggu ni saya FENINNGGG sket..tak tau mana datang idea yang saya bercuti sepanjang minggu ni. Lawak betoi. Punya la baguih plan nak gi makan nasik kandaq ke penang la..nak balik SP la..nak kemas rumah laaa.. rupa-rupanya saya ada kelas macam biasa.

Sorry untuk Faezah (student kelas 28 Mei) yang terpaksa menunda kelas dia ke tarikh lain. Sib baik masa tu Faezah pun sibuk dok buat sampel untuk biskut raya. Dan nasib baik masa tu saya tak menerukan plan saya nak ke Penang...hmmm..haru betoi saya ni. Kena rehat nampaknya ni...

DIY minggu ni dimulakan oleh Zahra. Cikgu dari Melaka. Dia belajar Pavlova, Cream Puff n Eclairs, Quiche, kek kukus anam bulan dan Italian Rainbow versi ombre.

Pavlova

Kek Kukus Anam Bulan (mini)

Quiche

Cream Puff

Italian Rainbow Ombre

Add caption

Ni Akmal...hero kechik Zahra...punya la dia pulun makan eclairs...fuhhhh..alhamdulillah lepas test juri awam yang sangat digeruni sebab budak-budak ni bagi komen iklas..kalau dah sampai menjillat jari tuuu...sedap la nampaknya...tq Akmal..


30 Mei  giliran Elia dari Melaka gak...minggu orang Melaka nampaknya minggu ni...Dia belajar Kek Kukus Red Velvet, Kek Kukus Chocolate Peanut Butter, Pistachio Cream Roll dan Mille Feuille.

Best dengaq crit Elia mengenai Vanilla Mille Crepe. Dia kata kat tempat keja, dia sekarang dah terkenal dengan Vanilla Mille Crepe tu. Order tak putus. Dulu masa musim durian, Durian Crepe. Pas habis musim durian Vanilla Mille Crepe plak yang jadi pilihan customer. Alhamdulillah....





DIY 31 Mei - Aishah Nora  ambik package Premium Pastry - Baklava, Apple Studdle, Pistachio Cream Roll, Mille Fuielle





Tq untuk semua student DIY minggu ni. Ada rezeki kita jumpa lagi...insya allah