Mar 19, 2011

kelas western food - special request

Salam dan alooo untuk semua....Kak Asmah, antara regular student saya mintak saya buat kelas western food untuk anak dara dia n kengkawan yang tengah tunggu SPM. Saya tanya dia nak apa. Kak Asmah yang sempoi ni jawab ``tak kisah la cikgu....nak lasagna dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya....yang budak-budak suka..,''.

So, mengambil kira taste budak-budak remaja la ni, saya pun bagi la menu ni untuk special request class semalam:

Hot Mama Lasagna
Cowboy Spephard pie
Meatballs spagheti ullallaaaa
Express Pizza
Cream of Mushroom Soup (fresh mushroom)
Coney Dog 

Enam orang joint kelas ni, Kak Asmah, adik Kak Asmah - Kak Yati, anak dara Kak Asmah yang comei lotei, Nabihah, Diana yang suka makan tapi badan kurus, Emelia  yang Diana kata dah naik badan 10 kg tapi saya nampak masih slim...n Izati antara regular student saya - tak lama lagi nak fly ke New Zeland ambik TESL (cikgu bahasa inggeris).

Biasa la kelas ngan budak-budak ni....riuh rendah ngan perangai gila-gila dia orang ni. Pastu, menu makanan yang saya ajar memang makanan dia orang. So, saya sebut jer nama-nama bahan-bahan dalam tu, semua dia orang tahu....parmesan la, cheddar lerrr, blue cheese laa, carbonara, marinara....kiranya frame of reference sama la ngan budak-budak ni..... Satu lagi, rajin menolong budak-budak ni. Siap tolong saya ngemas n basuh pinggan lagi. Tq yea semua...

Ok, ni gambar-gambar sepanjang kelas n menu yang saya ajar hari tu....cream of mushroom lupa nak ambik gambaq....
Tengah pulun isi topping pizza

Try pipe mashed potatoe kat atas shepard pie

Piza dah masak, terus rasa. Dari kiri ke kanan - Diana, Nabihah Emelia n Izati


Tengah buat coney dog


Lasagna

Pizza express

Shepard pie

Meatball spagheti

Coney Dog - hanchusss hot don bun dikerjakan budak-budak ni....

Errr...gambar Kak Asmah n Kak Yati tak dak plakkkkk....soryyy...hehhehe