Mar 16, 2011

Zety = Chiaki.....

Salam dan aloooo untuk semua....penah tengok tak drama bersiri Jepun - Chiaki. Lama dah drama ni. Rasanya masa-masa tahun 80an dulu. Crita mengenai pelatih pramugari yang tabah dan kuat berusaha untuk berjaya. Suka tengok karektor blurr n lawak Chiaki ni. Paling cute bila dia kena marah atau bila dia ada masalah dia akan cakap ``saya kura-kura yang lemah... maafkan saya...,''...Mula-mula saya tengok Zety (zetyfondantcupcakes.blogspot.com) ni, terus saya teringatkan Chiaki ni. Kebetulan Zety pun pramugari gak. Pramugari MAS. Tapi Zety ni tak la `kura-kura yang lemah'. Dia pantas keja. tapi mungkin sebab perangai lepas laku n lawak Zety ni yang menyebabkan saya terus teringatkan watak Chiaki. Yang bestnya bila saya tanya Zety, penah tengok tak drama Chiaki...dia cakap penah...``lama dah kakkkk...zaman-zaman sekolah dulu lagi....,''.pastu siap buat suara Chiaki lagi....haru budak ni....

Dia jadi pelajar pertama dalam kelas DIY yang pegang penyapu. Dia tolong sapu chocolate parut yang tumpah kat lantai bakery saya. Tak banyak pun...sket jer. Saya kata biar jerr nanti saya sapukan.``...tak pa kak, biar saya buat...nanti habis kotor kedai akak,''. Tengkiu dikkk...Cepat gak Zety buat keja. Semua kek n pastry siap pukul 6. ``Tak sangka yea kak....ingatkan habis malam sebab saya ni tau buat chocolatecake jerrr...(macam Chiaki betul lah dia ni....)

Zety ambik pakej 5 kek dan satu pastry- Opera, Italian Rainbow, Russian Black n White, Double chocolate cheesecake dan Black Forest Cheesecake. Satu lagi Zety blajar creampuff n eclairs.

''saya suka sangat creampuff ni kakkkk.....tiap-tiap hari saya beli creampuff yang jual kat rumah saya tu. Satu singgit. Walaupun keras, saya beli gak kak sebab suka sangat makan creampuff. Bestnya dah tau buat sendiri.Lembut n sedap plak tu....pas tu mesti akak kat kedai tu rindu kat saya sebab tak beli lagi creampuff dia,''.

Memang nampak sangat Zety ni suka sangat ngan cream puff. Pas cream puff sejuk sket, dia terus picitkan cream n terus ngap 5 bijik .....ahakssss...saborjerlah budak ni...
Terus ngap tanpa berlengah lagi...``sedapnya kakkkkk....,''


Ni Italian Rainbow yang Zety buat

Creampuff

Eclairs

Double chocolate Cheese cake

Blackforest cheesecake

Russian Black n White


Ermmmmmmmmmm....sedapnya kek ni,,,,

Last touchup - tulis opera

Opera Zety