Jul 5, 2011

DIY ngan tokey biskut raya - Kak Ita Delights...

Salam dan alooo untuk semua....hari ni n kelmarin tokey biskut raya yang penah ngajar biskut raya kat tempat saya - Kak Ita Delights dari Kelang, berkampung di Seremban. Dua malam dia tido kat Somban.  Hari pertama Kak Ita blajar Chocolate Mousse, Chocolate Indulgence, Kiwi Mousse, Italian Rainbow, Opera, vanila cupcake, chocolate cupcake dan vanila muffin. Hari kedua plak kami fokus pada hiasan kek kawin 3 tingkat guna teknik steambed buttercream.

Best mengajar ngan orang berpengalaman ni. Sepanjang kelas kami banyak berceloteh mengenai pengalaman-pengalaman hidup. Saya respect betul Kak Ita ni. Keja kuat. Dia start serius dalam biz ni lebih kurang sama tempoh ngan saya. 5 tahun lepas. Tapi dalam masa yang singkat dia dah jadi tokey besar. hmmmm....saya ni masih taugeh jerrr...ahakssss. Tapi tak pa, insyallah saya sedang berusaha keras untuk jadi taukeh besaw macam kak Ita gak.

Saya bagi petua n tips mengenai kek, Kak Ita plak tak lokek share pengalaman-pengalaman dia dalam biz. Tapi yang paling BESTTTTT SKALIII......Kak Ita telah memberikan keyakinan jitu pada saya untuk membuat satu keputusan penting dalam hidup - keputusan yang sejak dua menjak ni membuatkan saya berada di dua persimpangan.....ahaksssss...(Kak Ita - shhhhyyyyy....diam-diam kak....,jangan habaq kat orang...kita tunggguuuuuuuuu adakah saya akan berani nekad membuat keputusan tuuuu.. tungguuuuuuu.........hehehhe)

Ni gambar-gambar sekitar kelas hari ni dan kelmarin.
Kak Ita Delights ngan hasil kek yang dia buat selama dua hari


Tengah pulun hias kek steamed buttercream - cantik hasil Kak Ita - halus mulus....Kak Ita kata dia memang suka keja mengulit nih (orang kaampung saya kata `kelebek') - patutla biskut Kak Ita semua banyak yang hias-hias nih....

Kiwi Mousse

Opera Kak Ita

Chocolate Mousse

Italian Rainbow

Dari kiri - Chocolate Cupcake, Vanila Cupcake (yang dah disteambuttercreamkan) dan plain Vanila Muffin


Ni hasil kek steamed bc Kak Ita - chanteeekkkk...

Ni plak anak Kak Ita- abang (lupa plak nak tanya nama). Dia tanya mama dia ``Betul kerr mama buat semua kek ni...,'' Macam tak caya jerr budak ni. Yea lah...selama ni, mama dia buat biskut jerrr. Tengok mama dia tumpah minyak buat kek berbiji-biji, mesti la tak caya...hehehhe Dia chup semua kek coklat untuk dia makan ngan geng-geng bola dia esok...

Ni plak hadiah Kak Ita untuk saya - 2 buku terbaru Kak Ita -Inspirasi Kek (hmmmm...akak niiii...dah buat buku pun....lagi mau blajar kek ngan saya - malu saya....) dan Keistimewaan Biskut. Tengkiu Kak Ita...bestnya dah terbitkan banyak buku. Tahniah kak dan semoga terus suksess dan sukses dan sukses dan suksesssssssssssssssssssssssss selamanya.....