Jul 21, 2011

Kamsiah dan petua special legakan batuk...

Salam dan alooo untuk semu - Sian Kamsiah...dia terkejut hampir pengsan (ahaksss) baca pengumuman saya kat blog suruh sms saya apa yang nak blajar. Terus dia sms. Rileks dik...bukan awak yang buat salah, saya yang bersalah dan alpa...Sistem penyimpanan record saya memang teruk...selalu tak tau letak kat mana. Saya janji akan berubah...insyallah...

Kamsiah atau lebih dikenali sebagai Kam ni jenih punctual betul. Kelas kul 11, kul 7.30 dah bertolak dari KL. Rumah dia kat area Sunway Piramid tuh...Kul 9 dah sampai. Tapi dia lepak dulu ngan hubby dia. Bfast. Kul 10.30 dah sampai ke kedai saya. Masa tu saya tengah timbang-timbang bahan. Tekun dia menunggu saya.

Kami start kul 11 tepat. Dan habis settle semua kul 5 ptg. Semua 5 kek yang Kam buat hari ni - Russian Black n White, Italian Raibow, Red Velvet, Snowy Peach dan German Blackforest - cepat kan...?

Selain Kam memang cekap dan dibantu oleh 3 orang maid saya dari Taiwan tuh, saya juga sangat-sangat lega  sekarang ni sebab ada Mas Idayu yang tolong saya kemas dan basuh pinggan. So, cepat la sket keja. Kiranya sebelum kami break for lunch kul 1.30, semua kek dan krim dah siap. Tinggal melepa jerrr..

Kam ni ramah budaknya. Rajin bersembang. Dalam banyak-banyak topik tu saya nak share petua Kam yang unik. Ni 1st time dengaq. Cara nak legakan batuk. Kam dah cuba, dia kata berkesan. Caranya minum sesudu besar kicap (tak kisah kicap apa - kipas udang ker, tamim ker, atau apa kerrr) yang diperah ngan sedikit limau (limau nipis ker, limau kasturi kerrr..).

``Baca la selawat sket, lagi elok. Saya dah penah try, alhamdulillah, lega, tak batuk lagi,'' kata Kam. Ok gak tu kan.....nak try laaah. Dah batuk beberapa hari tak baik-baik nih.

Sapa nak cuba, silalah...mana tau bleh serasi....

Ni gambar-gambar sekitar class hari nih
Kam ngan kek-kek yang dia buat. Jelezz nengok muka Kam ni...walaupun seharian ngadap kek, muka tak berminyak sket pun..tengok tuh...macam  baru lepas make-up jer kannnn....? Muka saya, tak yah cakap lerrr...berminyak sampai dah bleh buat masak sambal sotong...ahaksss (tetiba teringat sambal sotong plakkk...ahaksss)


Kek-kek yang Kam buat
Red Velvet

Italian Rainbow

Snowy Peach

Russian Black n White

German Black Forest
Tengkiu yea Kam - jumpa lagi 4 November depan. Harap-harap saya tak hilangkan emel Kam lagi...ahaksss

p/s: nama assitant saya bukan Mas Idayu, tapi Maz..- Maznah...ahaksss