Jul 3, 2011

Kelas Creampuff n eclairs

Salam dan alooo untuk semua...Kemarin (Sabtu), saya ulang balik kelas creampuff dan eclairs. 23 orang join kelas ni semalam Siti Norliza Bahari, Aida Bahari, Shakinah Saad, NorAziah Yaacob, Raihanna Kamarudi, Nurul izzati, Khairul Bariah, Zaharah Osman, Noraini, Rosnah Bustaman, Nor Hazita Md. Sumali, Rohaya, Siti Zaleha Che Nawi, Kak Yatiey, Linda Zainal, Hasimah Kamat, Siti Mariyam Md Basri, Liyana, Fida, Syazrena, Ellie, Bokyam dan Julia dari Melaka yang bagi saya durian kampung dia yang sedappppppp...Tq daun keladi yea Julia...

Kelas semalam walaupun berstatus demo, tapi saya banyak bagi chance kat student buat keja. Terutamanya masa nak kacau tepung untuk cream puff n eclairs. Tengok mood student yang rajin, apa lagi....saya ambik kesempatan lerrrr suruh dia orang kacau...hehehhehhe. Saya buat 4 adunan supaya student yang ramai tu bleh wak balik banyak sket.

Masa paip cream puff n eclairs dan masukkan cream pun saya serahkan pada student. So masing-masing dapat merasa. Harap-harap pas blajar ni terus balik buat...buat jangan tak buat aaaa...nanti tinggal lama-lama tak lupa.

Pas boh krim dalam shell, saya terus bagi student rasa sorang satu.....seperti yang dijangka...masing-masing juling mataaaa....sebab kesedapan yang tak terhingga....hehehhhe. Yang dah biasa buat cream puff jual pun nak tukar resepi ni. Silakan....nanti mesti lagi laris lagi cream puff u alllzzzz....


Ni gambar-gambar sekitar class yang havoc kemarin....

masing-masing tunggu giliran untuk cuba memaip cream puff n eclairs

Sebahagian daripada creampuff dan eclairs dah masak...tengah tunggu nak paip cream

Sesi memaip cream - yang baju merah tu Julia - yang bagi saya durian kampung lemak berkrim. Memandangkan dia cikgu sains, saya lantik dia jadi juru kira. Tu dia tengah kira brapa cream puff n eclairs untuk dibahagi-bahagikan sama rata kepada semua student...Tq Julia...



Eclairs

Cream puff siap boh dalam kotak - contoh untuk student ambik gambar, terus masuk blog n terus jual. Sekotak ni ada 36 biji. Harga jualan RM35

Semua student ...sorry yea kalau ada yang tak nampak muka....kena beli camera canggih lagi nih....ahaksss