Jul 28, 2011

Noni yang brutal...hehhehe

Salam dan alooo untuk semua. Hari ni saya berDIY ngan Noni (noni creative.blogspot.com). Dari Johor. Saya kata dia brutal sebab dia memang brutal. Apa taknya, dia semalam tak tido sampai ke subuh buat kek lapis. Lelap jap jer, pastu kul 8 terus ajak somi dia hantar ke Seremban untuk blajar kek ngan saya.

Dia ambik 4 jenis kek jer - Russian Black n White, Snowy Peach, German Black Forest dan Strawberry Slice cake. Sebabnya nak berkejar balik untuk siapkan lebih 20 biji kek lapis dan beberapa kek lain. Customer nak ambik Sabtu nih...fuhhhh...gilo budak nih. Kalau saya, tak terlarat badan ni.

``Mula-mula ingat nak cansel dah kak sebab tetiba ada order banyak macam tu n customer plak nak ambik Sabtu nih. Tapi memikirkan kek akak, tak jadi lah. Lagipun bukan senang nak dapat date blajar ngan akak nih.

``Tak pa, sekarang ni saya blajar sket dulu, nanti bulan November saya sambung lagi,'' kat Noni.

Semangat Noni nak blajar ngan saya ni bertambah meluap-luap bila Fatihah yang penah jadi student saya minggu lepas,  bagi Noni rasa kek-kek yang dia blajar ngan saya.

``Sbenarnya kak, saya dah rasa kek Russian Black n White n Snowy Peach tu....memang sedap gila kak...tu yang saya tak peduli...nak gak datang belajar walaupun keja melapis banyak kat rumah tuh,'' alahai dik, terharunya saya. Tq banyak-banyak atas sokongan.

Noni datang ngan somi n 3 orang anak dia. Sementara tunggu Noni blajar, dia orang lepak dulu kat hotel Potato - hotel baru bukak. Dekat sangat ngan kedai saya. Kalau tak silap saya Noni kata tak mahal rega dia  - dalam RM60 jer kot...bleh lerr jadikan tempat lepak jap bagi somi-somi yang datang temankan isteri. Nanti saya dapatkan no phone.

Jom layan gambar-gambar kek Noni

Ni semua kek yang Noni blajar

Noni yang bersemangat waja dan brutal

Russian black n white Noni

German Blackforest

Snowy Peach yang Noni kata macam eskrim..yum-yummm

Ni body guard Noni  - Umairah yang sangat lerrr suka bercakap....cute budak nih...hehhe

Anak sulung Noni - Aishah - tak sabar-sabar nak makan Russian Black n White sebab dia orang penah rasa yang Fatihah bagi sebelum nih. Aishah yang merupakan pengkritik tetap kek yang ibu dia buat kata kek ni `marbeles'....

Umairah menjalankan aktiviti senaman gaya bebas selepas kenyang makan kek...

Untuk Fatihah, tengkiu banyak-banyak yea sebab tolong mempromosi kek-kek Kak Ina. Untuk Noni plak, selamat melapis...hehehhehe

Ok, ni mesej Noni kat saya:
salam, kak ina. tqvm sudi ajar noni. mmg berbaloi dtg jauh2 dgn x cukup tido tpi amat puashati. kek akk mmg marbelas, thnks kak. kita jumpa nov nanti...hubby saya tabik spring kt akak bila saya ckp russian black n white n snowy peach kek ciptaan akak...


Sama-sama dik. Tengkiu gak sebab sudi blajar ngan saya. Pas ni bleh buat kelas kat Johor plak. Bagi orang johor rasa kek-kek yang marbelas tu....hhehehhe...