Jul 18, 2011

Kerja Merisik

Salam dan alooo untuk semua. Hari ni (Ahad) saya gi merisik untuk adik bongsu saya. Shahril. Tak sangka, saya dah kena ambik tanggungjawab tu...baru rasa kita ni semakin tua..hehhehe.

Yea laa, sebelum ni, kita cuma ikut-ikut orang, tapi kali ni, saya yang kena memainkan peranan penting. Suami saya dipertanggjawabkan untuk jadi jurucakap bagi pihak rombongan lelaki. Seronok n meriah majlis ni. Sebabnya ramai yang sudi nak joint. Semua total 18 orang gi - 5 keta. Mula-mulanya nak buat kechik-kechik jerrr...tapi jadi besar gak. Dah macam nak akad nikah plak...hehhehe.

Belah pihak perempuan plak, sangat berbesaq hati sambut kami. Persiapan n sambutan yang dibuat bagi kami, sangat bersungguh-sungguh. Mak anak dara, bakal adik ipar saya, Dayah, masak macam-macam makanan yang superbbbbb....Mak Dayah ni memang masak untuk orang kenduri. Patut la sedap. Kami gi petang. So, hidangan high tea aaa.. Ada laksa, roti jala, rendang ayam, daging, kuih koci, cream puff, kuih bakar, kuih sagu gula melaka, tapai, kek, pavlova. Ada door gift lagi - pulut kuning n rendang...Fuhhhh....semua sedap-sedap. Terharu sungguh dengan sambutan family Dayah ni.

Buah tangan atau senang crita - hantaran plak ada TUJUH jenis. Sib baik la saya sempat buatkan kek n cupcake bouquet. Ingat merisik ni sempoi jerrr. Yang best, pihak perempuan bagi  hantaran-hantaran yang dah lama kita tak tengok. Saya kategorikan hantaran klasik. Memang betoi-betoi mengembalikan ingatan saya pada zaman dulu-dulu. Ni gambar hantaran yang pihak Dayah bagi:

Buah-buahan

Wajik yang dibungkus dalam bentuk buah manggis

Ni yang paling saya kagum - pastry berbentuk udang....chantek...bestnya klu dapat blajar buat nih....

Tapai pulut yang superb...disusun macam bentuk sirih junjung

Kuih bakar yang lemak berkrim

Pulut kuning n rendang

Nama kuih ni sampai la saya tak dapat recall....kuih yang ada taik minyak atas dia tuh....aiseyman...kuih apa aaaa??

Di pihak saya plak, biasa laaaa..dah keja buat kek, bagi buah tangan bertemakan kek saja laaa...Saya buatkan kek Red Velvet, Strawberry Chocolate ngan filling chocolate cheese n Cupcake Bouquet
Cupcake bouquet

Red Velvet

Chocolate Strawberry


Ni plak gambar-gambar sekitar majlis merisik

Rombongan pihak lelaki tengah tunggu lagi 2 keta....Yang baju merah tu somi saya merangkap jurucakap majlis merisik hari ni

Adik lelaki bongsu saya....sharil

Perbincangan sedang berlangsung


Selesai....alhamdulillah

Kiri tu bakal adik ipar...
Terima kasih untuk semua sedara mara yang memberi sokongan memeriah dan melancarkan majlis merisik hari ni. Insyallah kalau tak dak aral melintang, kita akan berhimpun di Seremban pada 19 Oktober tahun depan untuk berarak beramai-ramai ke majlis akad nikah di KL...insyallahh. Mohon di permudahkan Allah segala urusan....aminnnn