Jan 28, 2012

Demo class untuk Royal Caramel, Nutty Caramel n Chocolate Mascarpone

Asskm dan aloo untuk semua....Hari ni kelas demo kek-kek baru Bzee Bakery - Royal Caramel, Nutty Caramel dan Chocolate Mascarpone. 2nd time saya buat kelas ni. 1st dulu rasanya hujung tahn lepas. Sepatutnya 45 orang yang daftar nak datang. Tapi atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan, 37 orang jer yang dapat hadir.

Alhamdulillah n terima kasih untuk semua student yang datang belajar hari ni...
Zi, Zuraida, Nora Lavender, Yanti, Emma, Aimi, Suhailiza, Awin, Idayu, Halijah, Suhaila, Aini, Roshaiha, Norzeyanti, Sharifah, Azrina, Umairah, Zairinawati, Aru, Azizah, Norshahidah, Nurelmi, Armiza, Sarimawati, Nora Rashid, Myra, Alin PD, Haniza, Hanisah, Norizah, Norizah, Rajumah, Melissa, Norliza, Mariya, Marhaini, Yam n Syahadah.

Masa break for lunch tadi sronok dengar crita student-student yang penah belajar ngan saya sebelum ni. Tumpang kembang idung saya ni bila student bagi tau depa dah banyak buat duit hasil jualan produk-produk yang dia orang belajar ngan saya. Antara yang menjadi ibu duit  sudah semestinya  Russian Black n White (patutt laaaaa kek ciptaan saya ni jadi penuh kontroversi n diciplak sana sini..ahakssss..tapiii....biar lah kan...yang penting saya sendiri tahu tu kek saya... orang nak kata apa pun kata lahhhh...ada aku keysahhh.....ahakssss...), Cream Puff n Eclairs, Italian Rainbow, Carrot Cake dan kek terbaru dalam senarai kelas back to basic - Kek Pisang. 


Selain jualan terus, dah semakin ramai student saya berjaya jadi cikgu - mengajar balik apa yang dia orang blajar dari saya. Alhamdulillahh. So kalau yang tak berkesempatan nak belajar ngan saya, boleh contact student-student yang dah penah belajar ngan saya. Mintak dia orang ajar. 

Tapi jangan la mintak ajar freee atau mintak resepi freeeeee. Sian kat student ni. Dia orang ni susah-susah tinggalkan anak, ambik cuti n bayar untuk kelas. Senang-senang mintak free. Ramai student yang mengadu kat saya, setiap kali pas balik kelas saya aderr jerr yang dengan selambanya akan mintak resepi free. Kalau tak bagi dikatanya macam-macam - tak bleh bawak mati lerrr, kedekut ilmu lerrr, bla, bla, blaaa...Tak baik macam tu. 

Saya rasa kita kena hormat pendirian orang. Kalau orang tu tak nak bagi, tak bleh kutuk laaa. Dan jangan la nak banding ngan orang lain yang nak bagi resepi freee kat internet. Saya selalu kena kutuk isu ni. ``Alahhh...kedekut sangat ngan ilmu. Tak bleh bawak mati. Tengok si polan tu...baik hati. Semua resepi bagi dalam blog. Resepi kek awak tu pun bukannya ekslusif pun -  bersepah bleh dapat kat internet...,''.....hhhhhhmmmmm..saya malas nak berlawan cakap ngan orang macam ni. Diam lebih baik. 

Tapi dalam hati saya jawab sambil gelak  -  ``Abihhh...kalau dah orang tu baik hati n bagi free dalam internet, gi la mintak kat dia...yang ko mintak kat aku yang kedekut ni buat perrrr.

 ``Dah tu kalau dah resepi kek yang saya buat bersepah kat internet, ambik jer lahh...tak dak sapa yang nak marah. Yang ko mintak kat aku pe halll...,''....ahakssssssssssss... betul tak? Tapiiiii cakap dalam hati jer lah. Bapak saya pesan, kalau kita berlawan cakap ngan orang tak cerdik, kita pun akan jadi tak cerdik....Saya tak nak jadi tak cerdik macam orang yang kutuk saya tu, so saya diam jer lahhhh....ahakssssss




Hmmmm tu laaa kan... macam-macam perangai orang ni, kannnn? Ok lahh..cukup melalut takat tu jerr, jom kita layan gambar class hari neh. Nanti lagi marah orang kat saya....hehehhehehhehe.


Saya siapkan 12 kek hari ni untuk student rasa


Chocolate Mascarpone

Nutty Caramel

Royal Caramel



Suka pas dah apat bahagian masing-masing