Jan 14, 2012

Demo Creampuff n Slice Cake - terima kasih sekali lagi untuk semua....

Asskm dan alaoooo untuk semua...Alhamdulillah. Kelas demo untuk creampuff n slice cake hari ni hampir-hampir full house. Standard saya kalau full house tu 50 orang. Sebabnya bakery saya boleh muat seramai tu jerr.... boleh kalau nak 60 (heehehe...dah start kelabu mata...) Tapiiii nanti student tak selesa. Sian kat student

Hari ni 48 orang join - Nur Khuzaini, Izah, Kak Zai, Mazliara, Amai, Kak Murni, Kak Nurul, Shakinah, Munawwarah, Fazdina, Rafeah, Kaseh, Adamiah, Zi, Intan, Halijah, Yati, Shafawati, Emy, Shairunisa, Siti Nur, Haniza, Myra, Ifa, Kak Nora, Norrlie, Salbiah, Siti Faimah, Hendon, Siti, Siti Fatimah, Nazira, Siti Haida, Nurul Naqiah, Norsalawati, Norizah, Hajah Rajumah, Hanizam, Norliza, Norhanisah, Anna, Sapiyah, Rapiah, Melissa, Kak Mai, Normi, Zurairah dan Norah.

Tq untuk semua student lama dan baru. Ni nak buat satu pengakuan....saya sbenarnya sangat-sangat berdebar setiap kali kelas. Berdebar bukan sebab nak mengajar tu...tapi berdebar menantikan student-student yang nak datang.

Hati saya ni sangat berbunga-bunga dan gumbira tak terkata bila tengok student-student sama datang untuk repeat class ngan saya. Bagi saya tu satu pencapaian dan kepuasan yang sangat membanggakan untuk diri saya sendiri. Kalau student repeat datang berkali-kali bermakna resepi yang saya ajar sebelum ni menjadi. Boleh pakai. Kalau tak mesti orang tak repeat...kan?

Dan tu juga bermakna apa yang saya ajar orang paham. Sebelum saya ambik keputusan untuk mengajar sepenuh masa dulu, saya pikir banyak kali. Boleh ker saya mengajar. Sebabnya saya ni ada masalah untuk buat orang paham. Saya tak boleh bercakap depan orang. Mesti berdebar. Darah gemuruh. Dulu masa keja reporter, saya tak bercakap. Saya sibuk menanya orang jerrrr...Tapi alhamdulillah semua tu dah jadi sejarah sekarang....cheeewwwahhhh....Saya sekarang lebih yakin dengan diri sendiri untuk bercakap dikhalayak ramai. Tq untuk semua student yang tak jemu-jemu menyokong saya.

Selain tu, saya juga sangat berterima kasih pada student-student baru yang berani mencuba kelas saya. Sanggup datang dari jauh. Lebih membanggakan dan kembang idung saya ialah bila saya dapat tahu, dia orang datang tu atas recomendation daripada student yang penah datang sebelum ni....saya sangat-sangat menghargai. Terima kasih sekali lagi untuk anda semua.....



Semua yang didemokan hari neh...

Dari bawah ke atas - Ala-ala opera slice cake, strawberry slice cake, Chocolate slice cake dan fresh fruit slice cake

Eclairs

Cream puff yang ditangisi kesedapannya oleh student..(ahakssss....puji mau lebeyyyyyyhhh)

Wati n Myra senyum sampai ke telinga dengan hasil masing-masing....

Ni ntah sapa punya....aiiiyyy...buah lebih nampak kat fresh fruit slice cake tuhhhh...

Lunch time....sorry kena beratur panjangggg....

Proses pembahagian

Sesi photography

gosippp time

Rajinyaaaa....
Untuk shakinah yang tak jemu-jemu jadi tukang agih - tengkiu very much. Tak lupa gak kat Kak Murny yang tak jemu-jemu jadi tukang kutip yuran. Tqvm. Tq juga untuk Norah bagi krepek mak dia yang sedap tuh., Tq untuk Noorlie sebab bagi kuih bakar n samosa tersedap abad ineh...hehhehe...Tqvm untuk semua juga....kalau ada yang lupa saya nak ucapkan tq, maapkan saya. Masalah pelupa saya sangat seriussssss.....Tq skali lagi.