Jan 26, 2012

DIY Amirah, Sarah n crita Kek Kukus Manyak Mulah plakkkkk

Asskm dan alooo untuk semua...Amirah berDIY ngan saya hari ni sambil diselit oleh Maisarah. Blajar 4 kek - Russian BW, Italian Rainbow, Opera dan Carrot Cake.

Cepat gak budak-budak ni buat keja. Sarah yang sarat mengandung 7 bulan anak ketiga tu pun sama. Selamberr jer dia bergerak sana sini n berdiri hias kek. Kuat betul budak ni. Saya soh dia duduk tapi dia kata tak pa...nanti penat dia duduk. Tapi tak nampak pun dia duduk kecuali masa makan...budak niiii....punya la minat nak blajar buat kek.





Masing-masing menungkat dagu memikirkan macam mana nak habiskan semua kek tuh...- kiri Amirah, kanan, Sarah...


Ok, hari ni selain mengajar Amirah n Sarah, saya sebenarnya diajar plak oleh Kak Oli cara nak buat kek buah kukus rendah kos yang boleh dijual ngan harga rm6 hingga RM10 untuk sebiji kek chomel timbangan 200 gm.

Sebelum ni saya ajar kek kukus ANAM BULAN kan...haaaaa... hari ni saya dapat satu lagi resepi kek kukus besttt KEK KUKUS MANYAK MULAH plak...(ahakssss). Paling best sebab kukus kek ni 1 jam lebih jerrrr..tak yah sampai 4 jam. Tapi chomel-chomel jer laaa saiz dierrr..

Dah lama saya pujuk Kak Oli ni ajar saya cara buat kek buah kukus manyak mulah dia ni. Resepi tujuh keturunan dia....hehehhe. Sebab tu yuran untuk blajar kek ni agak tinggi. Tapi tak pa, saya sangguppppp asalkan Kak Oli sanggup ajar saya.

 Kak Oli memang banyak buat jual kek kukus ni. Saya sorang jer tahun lepas order kat 300 biji kek buah kukus chomel ni untuk buat hamper n gift. Tu belum orang lain. Sekarang ni pun Kak Oli buat. Order tak putus.

So, pujuk punya pujuk, rayu punya rayu, akhirnya Kak Oli setuju. Yyyyeezzzzzz....alhamdulillah.  Dia siap datang kedai untuk tunjukkan saya. Saya blajar sambil mengajar Amirah N Sarah. Tapi dah last-last lerrr..Budak-budak berdua tu dah nak habis baru Kak Oli datang.

Baru pas kukus. Saiz kek kukus chomellll

Moist n gelap memikat....Sangat berpuas hati dengan buah kukus ni walaupun kos dia rendah. Alhamdulillah dapat belajar