Jan 5, 2012

DIY ngan Ram n Maziaton

Asskm dan alooo untuk semua... ssemalam tak dan nak update blog. Penat sangat. Balik terus zzzzzzzzzzzzz sampai tak hengat donia. Alhamdulillah bagu n pagi fresh sket. Tak tau apa yang penat sangat. Padahal semalam berDIY ngan Ram sorang jerr. Dia ambik kek pun tak banyak. Red Velvet, strawberry mousse n package 4 kek slice.Panas sangat Somban ni kot.

Ram penah masuk kelas demo saya sebelum ni. Kali ni nak bagi lagi puas hati, Ram ambik DIY. Blajar suka-suka jer. Kalau ada sedara mara order,  buat lerrr. Ram ni kuat semangat betul. Semalam sebelum class tido kul 4 pagi. Kena standby keja. Patutnya nampak Ram macam ninong - ninong pening jerr. Tapi alhamdulillah settle semua dengan sempurna. Ram ni saya tengok, walapun baru dalam bidang baking n slow sket, tapi bab melepa saya puji. Kemas. Rasanya kemahiran semulajadi neh...gifted..heheh

Ram kata - mesti anak dia tak percaya dia yang buat kek neh...



Fresh fruit slice cake

Chocolate slice cake

ala-ala Opera slice cake

Strawbery slice cake

Ram ngan hasil hari neh... suksesss ya Ram. Jumpa lagi sabtu ni..



Tadi plak saya berDIY solo ngan Maziaton. Maziaton penah blajar ngan saya sebelum ni. Dah tak ingat dia blajar apa. Hari ni Maziaton ambik 4 kek - Italian Raibow, Opera, Snowy Peach dan Blackforest Cheesecake. Dua lagi - chocolate muffin dan vanila cupcake.

Cepat Maziaton ni buat keja sebab dia dah biasa buat kek neh. Pas resign dulu, dia memang buat jual kek. Kali ni kira nak tambahkan lagi produk homebakery la nampaknya. Jom layan gambaaq.
Opera Maziaton yang kemas...saya suka, suka...

Snowy Peach

Blackforest cheesecake.....Assistant saya Kak Mas dah buat lawak di petang hari. Layer paling atas tu sepatutnya colour purple, tapi dah tukar jadi brown sebab dia dah campurkan sekali buah prune ngan buah pitted cherry. Dia ingat dua buat tu buah yang sama..sabawww jer lahhh

Italian Rainbow

Vanila cupcake

Chocolate muffin
Maziaton ngan hasil tangkapan hari neh...