Jan 17, 2012

Tunggu Kak Azizah tak mai, saya xperiment 2 kek gulung baru....

Asskm dan alooo untuk semua......Tak tau mana la saya dapat nama Kak Azizah Seremban yang patutnya ada class hari neh. Tunggu punya tunggu sampai kul 11.30. Tak dak sapa pun yang muncul. So, apa lagi, alang-alang dah dok ada kat bakery, saya berexperiment dengan dua kek gulung.

Satunya Tiger Roll. Sebelum ni dah cuba tapi gagal. Gagal mendapatkan kulit harimau tuh. Kali ni cuba alhamdulillah. Resepi betul. Teknik jerrr yang silap sket. Yeaaayyyy...berjaya gak akhirnya.

Kek gulung yang kedua saya namakan Miss Saigon (errr ada geng-geng kat FB soh tukar jadi Miss Sakura. Nanti lah saya fikirkan). Dah lama saya simpan idea nak melukis atas kek gulung neh. Hari ni berkesempatan mencuba. Alhamdulilllah pun berjaya. Dan ni lah hasilnya....


Miss Saigon Roll


Tiger Roll a.k.a Harimau Malaya Roll. Saya sangat berpuas hati dengan kulit harimau tuh...tapi colour dalam tu saya  nak kena lembutkan sket...garang sangat

Untuk yang nak tau cara buat dua kek baru neh, tunggu yeaaa...Saya akan buat kelas bulan Februari. Ni under koleksi Rock n Roll....(kek gulung)...