Mar 21, 2012

Gee dari Brunei

Asskm dan alooo untuk semua...jumpa lagi. Lama rasanya tak update blog. Take a break sat. Balik lepak Kangaq rumah bapak ngan adik n anak-anak menakan. Sambil-sambil tu buat to do list untuk keja kawin adik lelaki saya bulan Julai ni. Settledkan apa yang patut settled.

Semalam hari pertama pas break. BerDIY ngan orang nun jauh dari Brunei - Gee. Tokey kek roll kat sana. Tengkiu untuk Gee  yang sudi datang berguru ngan saya. Gee ditemani husband dia. Ni 1st time Gee naik kapai terbang n datang ke Semenanjung ni. Tapi demi menuntut ilmu, Gee sanggup. Terharu saya. Tq skali lagi.

Senang ngajar Gee ni. Maklumlah...dah biasa buat keja-keja baking. Gee ambik lapan kek semuanya - Nutty Caramel, Chocolate mascarpone,Double Indulgence, Pecan Heaven, Russian Black n White, Pavlova, Cream Puff n Eclairs dan Cheese Tart.


Gee tengah buat Double Chocolate Indulgence Cake

Chocolate Mascarpone

Nutty Caramel

Pecan Heaven

Russian Black n White

Double Indulgence

Cream Puff

Eclairs

Pavlova - saya tertinggal buah kat rumah. Yang ada buah orange n markisa saja. Gee tak bleh wak balik...so dia nak rasa jerr. Saya buatkan dia sehiris...

Gee cuma bawak balik 1/2 saja daripada semua kek yang dia belajar. Separuh lagi dia soh saya sedekahkan. Tqvm Gee. Semoga dimurahkan rezeki...

Ni je yang Gee bawak balik ke Brunei..
Untuk Gee, semoga bertambah maju bizz di sana. Tq sebab sudi memperkenalkan kek saya di sana. Insyallah ada rezeki kita jumpa lagi. Insyallahhh

Ni emel Gee pada saya...saya sangat-sangat menghargainya....Ikhlasnya saya ngaku, saya agak risau nak ngajar Gee ni. Maklumlah dia datang dari jauh, keluar belanja banyak. Saya takut sangat kalau-kalau kek saya tak memenuhi expectation dia. Tapi alhamdulillah..Sokongan-sokongan macam ni membuatkan saya lagi semangat untuk cipta lagi banyak kek-kek baru...Insyallahhh...Tq skali lagi Gee


Assalam kak..saya dah selamat sampai brunei dengan kek2 yg saya kluarkn dri peti sejuk hotel jam 9 pgi kemudian jam 9 mlm ni bru saya dpt bgi  mak mertua,ank2 n bapa saya rasa kek2 tu..dan keadaan kek masih bagus lah kak.. 4 container kek tu saya ada sedekah kat pekerja restoran hotel sutera tu..
 
Semua keluarga saya comment kek tu sedap kak..bgi saya plak kek akak tu masyaallah sedap giler giler n giler lah kak  .Patot le student akak ada ckp kek akak tu kalah secret resipi...betul lah kak antara langit ngan bumi bezanya..saya paling suka pecan heaven tu..
 
Akak tau.. berapa byk blog guru2 atau chef2 lam blog yg membuat kelas baking kek satu pun tak bekenan kat hati saya nak blajar tpi bila saya tengok blog akak tu entah tak semena2 timbul keinginan yg sangat kuat tuk blajar ngan akak..alhamdulillah saya tak salah pilih  guru tuk menimba ilmu baking ni..Smile emoticon 
 
Paling tak sangka resipi sponge kek akak jimat n senang nak buat..suami saya ckp sponge kek saya lembut tapi kosong ringan je..sponge kek akak lembut dan berisi padat..sedap..
 
Insyaallah jika ada rezeki n masa saya akan blajar kek akak yg lain lagi..ciptalah kek yg lebih sedap lgi kak ye..terima kasih banyak kak dengan segala ilmu baking yg akak beri pada saya...
 
luv u cikgu zalina
dari Gee