Sep 14, 2012

DIY 12 dan 13 September

Asskum dan alooo untuk semua...

Semalam, 12 September saya berDIY ngan Kak Siti Khadijah...Bertuah kakak ni. Kelas DIY yang dia join hari ni hadiah special daripada anak dia.Saja nak bagi mak dia rileks dan ceria-ceria selalu.

Sebelum ni pun Kak Siti Khadijah banyak join kelas-kelas deco lain. Rajin kak ni...nak isi masa lapang.

Untuk hari ni, Kak Siti Khadijah blajaq 3 items - Pavlova, Painted Rolls dan Royal Caramel. Memandangkan Kak Siti Khadijah dah ada basic dalam bidang deco, maka bab melepa dia terror....hehehhe....tak perlu tunjuk ajar sangat. Kemas jerrr...saya touch up sket jerrr....

Jom layan gambar semalam...tapi, ampun beribu-ribu ampun, masa nak download gambar baru sedar, saya tak ambik gambar kak Siti Khadijah....gambaq tangan saja...sorryyy kak...Tak pa, lenkali saya ambik gambaq dia. Kak Siti nak datang belajar ngan saya lagi...dia terpikat ngan samperit yang saya buat baru-baru ni sebab dia dah rasa.

 Ni jer gambar yang sempat saya ambik..gambaq tangan..sorrryyy

Painted roll yang kak siti buat...kemas n sweeettt

Royal Caramel

Pavlova disc....Kak Siti nak balik boh buah kat rumah....
Ok, untuk hari ni plak, saya berDIY ngan Ida Kajang....ni 2nd time dia berDIY ngan saya. Alhamdulillah dia puas hati dengan apa yang dia belajar sebelum ni. Lama dah..tahun lepas rasanya. Tapi kata Ida...berbaloi pelaburan yang dibuat...dah balik modal berkali-kali. Ida banyak jual kek-kek yang dia belajar ngan saya sebelum ni. Paling laris - Russian BW dan Red Velvet..alahamdulillahhh...

Kali ni Ida datang lagi sebab customer dah mintak kek-kek lain. So apa yang Ida blajar hari ni banyaknya atas permintaan customer....insyallahhhh mesti ramai yang suka. Customer ni biasa laaa...selalu nak kan benda baru...

Insyallah, selagi ada khudrat dan semangat yang kuat, saya akan terus memperbaharui produk-produk saya untuk anda semua...so tak laaa customer boring makan kek/pastri yang sama....insyallahhhh..mintak dipermudahkan Allah dan selalu diterangkan hati untuk terus mencipta produk-produk baru. Boleh kita kongsi bersama...saya cari idea untuk pelbagaikan produk, pastu buat kelas mengajar dan anda semua gunakan apa yang diajar untuk tambahkan pendapat keluarga...win, win situation. Semoga rezeki kita diberkati Allahh...amennn...

Hasil hari neh...:

Ida - sorry, gambaq blurr skettt...

Chocolate Walnut Torte

Italian Rainbow versi ombre...spatutnya selang seli - purple, pink, purple pink...salah saya - silap percaturan

Pavlova - Ida nak balik boh krim n buah kat rumah...lagi fresh


Untuk Ida, selamat buat open house sabtu neh...lega aaaa sebab dessert dah siap...hehhehe bijak, bijak...