Sep 9, 2012

DIY ngan Hamiza dan kelas demo crepe n japanese crispy cream puff

 Asskm dan alooo untuk semua....Jumaat semalam saya berDIY ngan Hamiza. Miza ambik 2 jenis kek saja - Pecan Heaven dan Blueberry Cheesecake. Miza datang petang sebab baru habis mengajar. Sebab tu saya tak bagi dia ambik banyak-banyak. Lagipun Miza budak  baru belajar. So saya advice ambik sket-sket dulu....man, man..

So, paginya sementara nak tunggu miza datang, saya buat persiapan untuk kelas Crepe...


Miza



Bluberry Chese Cake n Pecan Heaven

KELAS DEMO 8 SEPTEMBER

Hari ni kelas demo pertama saya selepas berehat jap. Lama gak saya tak buat kelas demo neh....last rasanya  sebelum puasa lepas

Kelas demo selepas cuti panjang ni saya mulakan dengan satu lagi modul baru - Crepe dan Japanese Crispy Cream Puff..

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. TQ untuk kesemua 25 student yang join
Kak Murni, Kak Nurul, Laili, Maslina, Sharmila, Lina, Zuraifah, Kaseh, Elleya, Salina, Rozita, Kak Ana, Rashidah, Anis, Suzila, Rami Hazlin, Norah, Noorlie, Aziah, Marshuhaila, Che Indon, Sapiyah, Emi n Azimah


Dalam kelas hari ni, saya ajar dessert yang semakin famous dan senang buat duit neh - DURIAN CREPE. Saya terangkan cara buat crepe yang nipis, halus mulus, tapi tak mudah koyak...

Selain tu, dua lagi resepi yang mengancam jiwa raga - Japanse Crispy Cream Puff, Tiramisu Mille Crepe Cake dan French Vanila Mille Crepe Cake.



Japanese Crispy Cream Puff


Durian Crepe


Tiramisu Mille Crepe Cake


French Vanila Mille Crep Cake