Nov 17, 2012

Riuh rendah kelas Pastry Pedas

Asskm dan alooo untuk semua.....Alhamdulilah..selesai kelas pastry pedas tadi. 26 student join. Kebanyakannya student-student lama yang selalu join kelas saya. Tq sebab terus bagi sokongan pada saya. Kepada yang baru, selamat berkenalan.Jangan serik datang lagi nooo...banyak lagi package-packge subjek baik yang baru dan lama yang boleh anda blajar...

Insyallah saya akan keluarkan jadual baru tak lama lagi.

Modul Pastry Pedas hari ni saya ajar 4 jenis semuanya - Quiche, Chicken Pie (dua-dua pakai shortcrust pastry), Roti Gulung Papa Malatop dan Murtabak Cream Cracker.

Tq pada semua yang membantu mempercepatkan kelas ni. Tak macam kelas-kelas sebelum ni yang saya boleh siapkan semua sebelum kelas, kelas kali ni tak bleh. Kena buat la-la tu gak sebab kita nak makan/rasa pastry yang panas. Student pula cecah 26 orang. So semua kena buat 2 adunan. Tapi tu laaa saya kata tadi...ramai student yang ringan tulang tolong saya...tq skali lagi...sayaanggg uolsssszzzz....muaaahhhh!!!!

Ok, jom kita layan gambaq kelas hari neh....

Murtabak Cream Cracker

Chicken Pie

Quiche


Proses mengayam pastry chicken pie

Aru tengah pulun membahagikan quiche


Ni plak Passion Fruit Panna Cotta - product baru yang saya bagi student cuba. Tq atas feedback yang diberikan. Resepi akan diperkemaskan sebelum saya boleh perkenalkan dalam modul baru...