May 20, 2013

Kelas Biskut Kak Ita Delights

Asskum untuk semua.... Secara keseluruhan, saya sangat berpuas hati dengan kelas Kak Rozita Kader - tokey biskut terkenal dari Ita's Delights. Ni adalah kelas biskut terlaris Kak Ita sejak lebih 7 tahun lepas. '

Senang crita, ni adalah kelas biskut ibu duit. Semua sedap-sedap berlaka. Saya tak tau mana nak pilih untuk buat raya ni. Nak buat semua tak terdaya la plak kannnn....

Tapi serius saya cakap, semua biskut sedap. Patutlah bleh jadi ibu duit. Semua tips diperturunkan oleh Kak Ita. Bukan saja tips nak buat biskut, tapi juga tips mcm mana nak jadi tokey biskut. Tq Kak Ita sebab tak lokek ilmu.

Tapi saya SANGAT, SANGAT kecewa dengan sikap student yang tak menepati janji. Saya malas nak cakap banyak lagi. Saya cuma copy dan paste luahan kekewaan saya di Facebook tengah hari tadi.


Daripada 68 org yg mendaftar kelas biskut kak ita delights hari ni:

HANYA 32 yg datang - tqvm atas kerjasama anda.

Yg DAH DEPOSIT tapi TAK DATANG TANPA SEBARANG NOTIS PEMBATALAN - 14 orang - SAYA sangat keciwa dengan sikap mcm ni. Deposit tidak akan dipulangkan.

Yang dah DEPOSIT tapi informed saya mengenai pembatalan kelas - 8 orang..
Tqvm

YANG bagi nama beriya2 nak join class tanpa bayar deposit dan saya dah reservekan tempat tapi TAK DATANG TANPA SEBARANG PEMBERITAHUAN - 14 orang - tobat tak percaya lagi dengan booking class tanpa deposit. Nama akan DIBLACKLIST

Saya terpaksa tolak 12 nama student yg betul2 serius nak join kelas ni sebab dah penuh sangat..
Saya order makan untuk lunch - 70 orang

Kak ita siapkan  sample biskut untuk 70 student

Sekian dari saya yg tak tau nak cakap apa dengan sikap tak bertanggungjawab mcm ni...
Zalina, bzee bakery, seremban 2


Jadi - kepada yang tak datang tanpa notis saya tak akan memulangkan deposit anda dan saya juga tidak akan memberikan nota walaupun anda dah bayar penuh.

Saya anggap anda tak hadir dengan sengaja dan ini sangat-sangat lah tidak adil kepada saya dan juga kepada kak Ita sendiri dah buat segala persiapan.

Saya mintak maaf sebab terpaksa bertegas kali ni. Ni bukan kali pertama saya kena mcam ni. Masa kelas kek kukus saya pada 27 April hari tu pun sama. 70 orang mendaftar. Tapi yang datang hanya 55 orang. Segala persiapan - makan tengah hari, kek untuk dibawa pulang,  kerusi (saya terpaksa sewa kerusi tambahan sebab kerusi yag ada di kelas saya hanya untuk 55 orang student saja) dan sebagainya saya dah siapkan untuk 70 orang.

Saya tak ralat sangat mengenai lebihan kek yang saya buat tu sebab alhamdulillah, kek saya semua habis dibeli student. Cuma yang paling saya ralat, tindakan student yang cakap nak datang tapi tak datang tu dah menutup peluang orang lain yang betul-betul serius nak datang. Saya terpaksa menolak 15 student yang betul-betul nak masuk kelas ni.

Saya menerima ni sebagai dugaan Allah pada saya. Tapi dalam masa sama, saya perlu lebih berhati-hati dan tegas supaya saya tidak lagi tertipu dan supaya kita tidak terus menutup peluang orang lain yang betul-betul serius nak masuk kelas.



















Maaf, saya tak ingat nama biskut. Kalau nak nama penuh, boleh add saya di FB - Zalina Yahaya. Kat situ Kak Ita dah letakkan nama setiap biskut.

Tq

Zalina Yahaya