May 3, 2013

KELAS NASI ARAB USTAZAH WAN HABSHAH

Asskum dan alooo untuk semua...Cuti Hari Pekerja 1 Mei semalam, Bzee Bakery semerbak ngan keharuman Nasi Arab Ustazah Wan Habshah. Fuhhhhhhh...tangkap nanges. Kesedapan yang setanding ngan nasi arab restoran-restoran mahal yang saya penah makan.

Rupanya tak dah susah sangat nak buat nasi arab ni. Yang penting tau teknik. Satu lagi yang best, Ustazah Wan Habshah bagi detail timbangan ikut gram dan nisbah. Tak kiralah anda nak masak untuk 5 orang makan atau nak masak untuk 500 orang makan. Semua berfomula dan bersukat. InsyaAllah tak akan silap dan lari rasanya.

Mcam -mcam petua dan tips penting diperturunkan. Dan rupanya baru saya tahu, nasi Arab ni ada 24 jenis semuanya...!!!hhehehe..yang saya tahu Kabshah, Mandy dan Hanith saja..tu pun tahu menyebut jerr...Kalau soh teka yang mana satu, stil blurrrrr...hahaha...

Tak pa lah, jom kita tengok hasil Nasi Arab semalam....memang bestttt..menjilat jari...


















Stock - antara bahan penting dalam penyediaan Nasi  Arab

Rempah Ratus

Rahsia mcm mana nak panjangkan nasi dikongsi  oleh Ustazah 



Tq untuk kesemua 14 student yang join kelas ni. 

Untuk semua student, tq banyak-banyak sebab sudi hadir. Kepada Ustazah, terima kasih atas perkongsian ilmu dunia dan akhirat yang sangat berguna. Banyak doa-doa yang ustazah perturunkan untuk menjadikan keja memasak kita sebagai ibadah yang diberkati Allah. Insya Allah..