Mar 9, 2014

DIY 4, 5 & 7 Mac

Asskum semuaaa...minggu ni saya berdiy dengan Zura, Asmah n Kak Izan.

Zura berDIY ngan saya hari Selasa. Zura blajar dua jenis muffin - Vanila n Chocolate. Dia nak letak kat kiosk ice blended dia  - Funky Channel Putrajaya Central - berhadapan Hospital Putraja.

Alhamdulillah Zura sangat berpuas hati ngan hasil muffin hari ni. Tak sabar nak balik buat...


Vanilla Muffin ngan strawberry filling

Chocolate Muffin




Selasa  5 Mac Asmah dari Seremban. Asmah ikut husband keja kat Jakarta. Skarang tengah cuti. Dia blajar baking saja-saja jer. Suka dengan sebab dia blajar baking.
``Saya nak buat kek untuk husband klau birthday dia kak... nak bagi hadiah guna duit dia bagi tu mcam tak best...mcam sama jerrr. So nak buat sendiri ngan air tangan,'' betul gak kan...? Mesti husband sayang neh..hehehe

Asmah blajar 3 jenis - Cream Puff, Russian Black n White dan Blueberry Cheese Tart.

Bluberry cheese tart

cream puff

Asmah tengah deco Russian Black n White

Hari Khamis n Jumaat sepatutnya saya da kelas Homebase Bakery. Tapi memandangkan tak cukup kuota, saya bukak pada kelas DIY. Kak Izan dari Kajang berDIY ngan saya pada 7 mac tu.

Dia blajar Labanese Marble Butter Cake, Soft Marble Butter Cake, Double Chocolate Tart dan Tiramisu Lava Cheese Cake.

Double Chocolate Tart

Tiramisu Lava Cheese Cake

Soft Marble Butter Cake

Labanese Marble Butter Cake
 Terima kasih banyak-banyak untuk semua student DIY minggu ni.