Dec 26, 2010

Steamedbuttercream Barbie Cake untuk Sarah

Salam dan aloooo untuk semua.....semalam siapkan Barbie cake untuk anak sepupu saya. Orang Kedah kata anak menakan pupu....Cute budak ni. Nama Sarah. Birthday yang ke 5. Mak dia, Zeti, cousin saya kata Sarah ni memang suka sangat main party-party kat rumah dia. Sejak lebih sebulan lalu, keja dia dok main sambut birthday party. Hampir setiap hari....Lawak betoi budak ni.

Dia cakap kat mama dia untuk birthday party ni, dia nak kek Barbie yang ada anak kucing Barbie n strawberry. Colour plak dia nak pink n purple. Yang best lagi, Sarah siap kirim patung Barbie n anak kucing Barbie kesayangan dia. Dia nak saya `pakaikan skirt' Barbie tu  ngan kek, pastu letakkan anak kucing tu. Mama dia kata, Sarah ni memang sayang betoi ngan anak patung Barbie n kucing tu. Selalu  bawak tidoq.

Saya buatkan sarah chocolate moist cake ngan steamedbuttercream. Ni hasil dia...:

 
Nampak aaak patung anak kucing yang kat depan belah kiri tu. Tu lah anak kucing Barbie kesayangan Sarah. Kecik jer - sebesar ibu jari budak-budak jer. Tapi Sarah punyalah sayang anak kucing ni - siap bawak tidoq...hehhehe


Selain kek Barbie ni, Zeti order beberapa makanan untuk party tu - chocolate n fruit tart, sandwich telur n cheese, makaroni bakar n meehun goreng singapore. Chocolate n fruit tart ada gambar...yang lain lupa plak...


Fruit tartlet

Chocolate tartlet


Kemarin gak saya siapkan kek tunang untuk sorang lagi Zeti. Tapi ni Zeti lain - Zeti dari Rembau. Kebetulan plak ada dua order dari Zeti...heheheh. Chocolate moist ngan steamed buttercream. Satu lagi cupcake fondant colour grey untuk Zura. Ni order bidan terjun. 
Kek chocolatemoist steamed buttercream untuk Zeti (atas) n cupcake bidan terjun untuk Zura (bawah)

Satu lagi ni plak penangan kek opera masa saya buat kelas ngan LeaOven. Maziah dari Seremban teringin tengok kek ni. Dia nak satu. Nak rasa.
Opera cake untuk Maziah...