Oct 23, 2011

Crita kelas DIY sabtu dan umpan PAVLOVA...

Asskm dan allloooo untuk semua...saya sepatutnya dah start cuti semalam. Nak rest jap sebab class direct pas raya hari tu. Tapi apakan daya, saya ni insan yang lemah...tak tahan ngan pengaruh rakan sebaya..ahaksss...

Member lama - Farida (sifu besaq kat PME) pujuk bagai nak rak untuk buat class hari Sabtu. Patutnya dua minggu lepas (kalau tak silap). Tapi masa tu Farida tak bleh sebab ada hal penting di KL...cikgu besaq dia - Allan Dunn turun ke KL. So, saya tunda ke hari ni. Mula-mula berat sangatttttt...Tapi selepas mengenangkan ketereran Farida ni buat Pavlova (yang memang saya dok tunggu masa nak p blajaq ngan dia..) maka saya pun setujuuuuuuuu...Saya kata bleh..ngan syarat dia ajaq saya buat PAVLOVA...Dia setuju...yahuuuuuuuuuuuuuu...Tak yah susah-susah p rumah Farida di KL. Dia sendiri mai ajaq saya kat Somban....BESTTTNYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....heheheh...tq Farida....

Ni lah hasil Pavlova yang Farida ajaq saya semalam....Sedapppp mengaummmm...BESTnya, bestnyaaaa...la dah pandai buat PAVLOVA. Insyalah saya akan buat kelas untuk yang berminat bulan depan atau bulan 12...Insyallahhhhhhhhhhhhhhh




PAVLOVA DIALOVA with custard vanila cream....fuhhhhhhhhhhhhhhh....nangis makan pavlova neh..



Ok, dalam kelas DIY semalam, Farida berDIY  ngan kawan dia Mastura MS - yang juga bleh dikatakan antara Ratu Pavlova di KL dan kawasan-kawasan sewaktu dengannya. Farida lerr yang ngajornyerrr....

Dia orang ambik DIY - Russian Black n White, Red Velvet, Japanese Cotton Cheese Cake, Royal Caramel n 3 jenis Tartlet.

Sorry, saya tak dan ambik gambaq sekitar class. Gambaq-gambaq kek saja yang ada....jom layannnnn....
Russian Black n White

Red Velvet

Royal Caramel
Fruit Tart

Cheese Tart

Chocolate Tart

Japanese Cotton Cheese Cake


Untuk Farida n Mas- tq banyak-banyak yea sebab sudi mai blajaq ngan saya. Untuk Farida, tengkiu sekali lagi sebab ajaq basic food photography n cara nak guna camera DSLR saya tuh...selama neh main tekannn jerrrr.