Oct 6, 2011

DIY ngan Seri n Elia

Asskm dan alooo untuk semua....Hari ni n semalam berDIY ngan Seri dari Ampang n Elia dari Melaka. Hampir sama jerrr kek yang budak  berdua neh blajar. Bezanya Elia tambah satu - Opera. Yang dua lagi sama - Chocoalate Indulgence dan Russian Black n White.

Seri ni bleh dikatakan hampir zero knowledge dalam bab membaking nih. Sebelum ni kalau nak buat kek brani cuba teknik kukus jerrr...hehhe...lawak betoi budak neh. So, ni 1st time la buat kek yang hasil melalui teknik pembakaran....

Tapi hasil Seri ok...kemas. Paling dia suspend nak tengok hasil Russian Black n White dia...Alhamdulillah hasil bimbingan cikgu dia yang sabar dan pandai, kek Russian Black n White Seri cantik....SAPPPAAA laaa cikgu dia tu yea...ahakssssssssssssssss...

Ni ha kek Russian Black n White yang Seri suspend nak tengok tuh...cantik paaa...


Ni plak kek Chocolate Indulgence

Seri ngan dua kek yang dia buat...dia dah mintak saya potong siap-siap untuk diagih-agihkan kepada mak-mak sedara. Seri kata mak-mak sedara dia awal-awal lagi dah pesan kek-kek tuh....
Elia dari Melaka yang ambik kelas DIY ngan saya hari ni plak buat lawak antarabangsa....Apa taknya...dia book class lama dah...nun...sebelum puasa lagi. Pas bayar deposit terus diam. Tak confirm-confirm. No phone pla tak dak. Dan seperti biasa, emel dia plak saya terdelete. Cuma ada notes sket mengenai apa yang dia nak blajaq. Saya nekad jer ke bakery tadi. Kalau ada, ada lerr....kalau tak der, saya buat experiment kek baru. Tup-tup muncul dia depan pintu ngan senyuman bersalah dia tuh..

Kena leter ngan saya jap...hehhehehe. Tapi jap je lah...sebab saya pun salah..sapa suruh terdelete emel....ahakssss.

Macam gak Seri, Elia ni pun kira ala-ala amatur gila lah dalam bab membaking neh...Mixer hadiah kawen 20005 pun baru-baru ni jer bukakkk...tu pun sebab anak mintak kek birthday....sabor jer lah budak nih...

Tak pa dik...pas ni bleh buat semua kek yang blajar tu. Elia blajar semua kek yang berasaskan coklat sebab anak-anak dia memang hantu coklat. Cuma yang opera tu jer ada rasa coffee sket.

Elia ngan semua kek berasaskan coklat untuk anak-anak. Yang satu tu saya kasi sugar image Upin n Ipin sebab anak dia suka sangat ngan kartun tu.

Untuk Seri n Elia...selamat membuat kek yeaaa....kena buat selalu yeaaa..jangan stahun sekali birthday anak jerrr...nanti lupa...hehehhehe