Oct 31, 2012

DIY package 4 kek marble ngan Kak Fatimah

Asskm dan alooo untuk semua....Kak Fatimah dari KL berDIY sekali lagi dengan saya. Kalau tak silap, ni 2nd time ngan dia. Tak ingat la last class bila. Tapi pas kelas DIY tu, Kak Fatimah banyak masuk kelas demo saya.

Kali ni dia blajar package kek Marble - Marble Zebra Mambo, Soft Marble, Labanese dan Seroja. Seronok berborak ngan kak Fatimah ni sampai lupa nak ambik gambaq dia.... Tapi yang best hari ni saya dapat confirmkan betoi-betoi sebutan French Dessert yang tengah diangaukan oleh bakers sekarang ni  iaitu CREPE. Bukan KRIP yeaaa...tapi: kHREAIP ..... tekan sket kat perkataan di depan tu macam orang france cakap...hehehe

Nak lebih confirm click kat `listen' di bawah....hehhehehe.

  (play /ˈkrp/;[1] French: [kʁɛːp] ( listen))

Sebutan ni disahkan oleh  Kak Fatimah  yang merupakan bekas cikgu bahasa Peranchis di Kolej Tunku Kurshiah (TKC) . So...confirm betoi....hehhehhe..

Untuk Mille Crepe tu plak kata kak Fatimah, bukan disebut MILLIE..tapi MIEL (mil)

So sebutan betul ialah MIEL  kHREAIP...

(HEHHE...sorry yeaaa..blajaq sebutan bahasa sket hari ni....) so...selama ni saya salah sebut. Maapkan saya....ahaksss.

Tapi kata Kak Fatimah, tak salah gak sebut Crepe tu Krip sebab tu sebutan orang Amerika..tak pa lah...tak kisah nak sebut apa...asalkan bahagia....hehehe...gelak sekali lagi...

Ok, sebagai hadiah kepada tuisyen singkat bahasa Peranchis Kak Fatimah tu, saya bagi dia kelas DIY free buat DURIAN kHREAIP...hehhe...jangan maraahhh no...

Takkk..melawak sajaaaaa..sbenaqnya Kak Fatimah akan join kelas Crepe  saya di TDT Sabtu ni. Kebetulan petang tadi saya nak buat DC. So, saya pun offer la kak Fatimah untuk try buat sendiri DC tu secara.DIY - buat Crep, balut dan terus dengan packaging lagi.. So dengan pertolongan Kak Fatimah, siap jugakalh 10 pck DC....TQ kak...hehhehe. Tapi resepi lengkap ambik masa kelas noooo.....

TQ kak sebab tolong saya.....

 Ok, ni gambaq kek-kek marble yang kak Fatimah buat masa kelas hari neh...



Seroja

Zebra Mambo

Labanese

Soft Marble