Jan 26, 2013

KELAS DEMO MODUL BARU - KEK CONTINENTAL EKONOMI

Asskum dan alooo untuk semua... Hari ni saya introduce satu lagi modul baru kelas di Bzee Bakery. Kali ni modul Kek Kontinental Ekonomi. Semua menggunakan sponge cake. Resepi asal semua-semua kek ni penah keluar dalam Saji keluaran September (...klau saya tak silap). Tapi...untuk kelas ni saya dah olah - hampir semua. Saya sesuaikan dengan konsep `ekonomi'.

Saya olah supaya kesemua kek ni kosnya jadi paling minimum. Tapiiiii..rasanya tetap MALATOP..insya Allahhh..

5 jenis kek yang ditunjukkan hari ni: Kek Durian Musang King, Kek Cream Mastura Jambu, Kek Coffee Nut, Kek Chocolate Magic Mousse dan Kek Orange Tropicana.

Selain daripada 5 kek ni, sambil-sambil mengajar tu, saya juga bagi idea untuk student kembangkan lagi asas kek-kek ni pada lebih 10 kek lain. So, kira mcam resepi bonus la gak kan...hehhe

Selain resepi, saya juga bagi secara details nota mengenai kos setiap satu kek. Apa lagiii..kesemua 30 student yang join, kenyih sampai ke telinga laaa bila dapat tau kos kek tu yang sebenar....hehehhehe..So, dah tahu kos,  pas ni masing-masing bleh tetapkan harga jualan...pandai-pandai la yeaaa semua...hehhe

Ok, selain buat costing dan resepi bonus, student hari memang onggg betoi...mcam dapat hadiah cabutan bertuah....Apa taknya...saya juga dengan gumbiranya tunjukkan cara mudah pada semua student macam mana nak tukarkan kek yang sebijik ni - bersaiz 9 jadi kek-kek kecik...

Student saya Melissa - bagi idea untuk nama kek ni - PETITE CAKE (kek chomel-chomel). Ok...jom kita tengok gambar-gambar sekitar kelas ni dan jujga PETITE CAKE yang sangat jelita itewwww












DANNN.. inilah rupanya PETITE CAKE yang jelita itewwwwwwwwwwwww....sweet kan...?










Untuk yang berminat nak blajar semua ni, tunggu saya buat siaran ulangan yeaaa...tungguuuuuuuuuuuuu