Nov 16, 2009

Cupcake untuk cikgu




Salam dan aloo untuk semua... Pagi tadi kawan saya, Wan Aida call mintak tolong sangat-sangat saya buatkan cupcake untuk anak dia Nurul. Nak ambik petang ni sebab Nurul nak bawak ke sekolah esok pagi. Nurul nak hadiah cupcake kat cikgu kesayangan dia. Aida ni selalu masuk blog saya. Dia kata dia bekenan sangat dengan design cupcake Jijie tu. Sweet katanya. Soa dia nak saya buat macam tu. Kesian gak kat Aida, merayu-rayu mintak tolong, so, saya buatkan lah jugak walaupun last minute. Bunga ros tu  lepas paip atas paku tu, saya transfer terus atas cupcake.




Ni plak kek chocolate yang diorder oleh Madihah, student KGV. Last week saya buat. Lupa nak masuk blog. Ni untuk majlis perpisahan kelas Madihah sebelum dia orang ambik SPM 18 November ni. Dia orang satu kelas share ramai-ramai.Saya buatkan tema hidupan laut. Ada ikan, udang, sotong, siput n sebagainya yang saya buat dari coklat compound.  Sebenarnya saya silap buat kek ni. Bukan silap apa, tapi silap yang membawa keuntungan kepada Madihah....hehehehhe...rezeki Madihah la ni.

Bajet Madihah nak kek sponge coklat 3 kg, tapi memandangkan masa tu saya tengah mabuk bunga, saya p bakar kek chocolate moist. Dah siap, masa nak hias baru sedar....Tak pa lah kira sedekah kat Madihah, kawan-kawan n cikgu dia. Semoga lepas makan kek ni, dia orang akan lebih teror menjawab dalam exam nanti...heheheh. Ok untuk Madihah n kawan-kawan, all the best yea....