Nov 15, 2009

KELAS HIAS KEK GUNA BUTTERCREAM

Salam dan aloo untuk semua... Meriah kelas hias kek guna buttercream semalam. Sonok pun ada gak tengok gelagat student-student saya - Kak Ani (dia ni agen maid- sapa nak maid, call saya. Saya plak agen Kak Ani..hehhhe), Maziaton, Suri, Haliza, Diana n Aida pulun menghias kek. Saya start kelas dengan bagi penerangan mengenai cara-cara buat buttercream dan kek sponge. Banyak petua-petua saya perturunkan untuk  buat buttercrean dan cara untudapatkan kek sponge yang cantik.

Pastu tu student start practise paip border kek. Dah teror, dia orang buat bunga plak.


(Dari kanan kiri ke kanan - Maziaton, Noraini n Haliza tengah picit bunga. Kena buat sampai boleh....)

Pastu lepas makan tengah hari, masing-masing mula potong kek n sapu krim...



Ni bunga ros yang dibuat Aida. Cantik kannn....?


Badan kena tegak...pegang spatula kena betul n turntable kena pusilng....aaaa....baru betul n gerenti kek jadi licin

Lepas dah settle sapu kek bagi kemas-kemas, student mula menghias kek dengan border yang dia orang blajar tadi dan letakkan bunga-bunga yang dia orang dah buat.




Antara aksi-aksi pulun memulun student dalam kelas semalam....

Dan ni lah hasil titik peluh student (sbenarnya tak berpeluln punnnn....kelas saya ada air condition sepenuhnya.....)




                                   

So pada student-student, jangan lupa baling rumah buat yeaa....Selalu saya ingatkan kat student kalau nak buat cake decoration ni yang penting ialah kena selalu buat.. Blajar banyak kali pun kalau tak  buat selalu, confirm kita akan lupa. Lagi lama simpan n tak practise, lagi kita akan lupa....