Nov 11, 2009

MABUK BUNGA.....

Salam dan aloo untuk semua... hari ni lepas ngemas n mop bakery, saya start buat bunga-bunga untuk cupcake Jijie. Jijie nak bunga ros merah. Semuanya 300 ratus kuntum...! Kebas jugak la tangan saya memicik krim untuk buat bunga ni. Ni cupcake untuk kenduri belah Jijie Sabtu ni. Buat bunga dulu. Cupcakenya buat Jumaat.

Tapi bunga ni saya tak pakai wafer cone sebab kalau pakai, bunga akan jadi besar dan tak cantik untuk letak atas cupcake. So, saya paip terus jer atas `paku' untuk buat bunga. Ni ha rupanya...




Kalau nak buat bunga kita pakai wafer cone n cone holder ni kan.....?


Tapi kali ni saya pakai `paku' ni jer (errr lupa plak apa ke nama dia...nanti saya cari). So, just paip terus bunga atas ni...


So, jadilah macam ni....pastu kalau kita transfer lah atas cupcake atau kek terus. Tapi memandangkan saya nak buat banyak cupcake, saya buat dulu bunga tu. Simpan dulu dalam peti sejuk. So nanti bila dah siap icingkan cupcake, bleh letak terus bunga ni. Cepat sket keja....

So, sepanjang petang ni, keja saya buat bunga ros kecik ni. Ni lah hasilnya - 300 bunga ros kecik.