Oct 9, 2009

Shooting untuk majalah SAJI

Salam dan aloo untuk semua. Hari ni buat shooting gambar kek dan cupcake untuk majalah SAJI terbitan Kumpulan Utusan. Ni untuk keluaran Disember 2009. Reporter SAJI - Aishah n Along bagi tau tema SAJI untuk bulan Disember ni berkaitan ngan kek sebagai penyeri majlis. So saya sediakan contoh-contoh cupcake dan kek yang berkaitan. Ni antara gambar-gambar aksi photographer - Shefry masa dok ambik gambar-gambar cupcake n cupcake tu.



Sheffry tengah fokus gambar cupcake


Ni Along tengah pegang cermin untuk refleks cahaya. Nak bagi gambar kek nampak lebih cantik dan real. Shefry plak dok adjust lighting sebelum shoot.



Ni camera canggih Sheffry yang reganya puluhan ribu ringgit. Patutlah gambar cantik Nak bandingkan ngan camera saya yang sesuka hati tukar colour cake saya tu macam langit ngan bumi laa...hehehhe. Dan yang macam lampu tido tu...errrrr rasanya untuk lighting.

 Susah rupanya nak ambik gambar-gambar makanan untuk majalah ni. Macam nak ambik gambar untuk model gak. Sebelum diambil gambar kena make-up n  touch-up dulu bagi makanan nampak cantik n mengiurkan. Pastu baru shoot. Lip lap lip lap...Untuk satu-satu cupcake n cake bukan satu jer gambar, tapi banyak. Pastu nanti dia orang akan pilih yang terbaik.

Selain gambar-gambar kek, saya juga tunjukkan step by step macam mana nak hias cupcake yang mudah-mudah. So, sesapa yang nak dapatkan maklumat asas mengenai cara hias cupcake, jangan lupa dapatkan SAJI bulan Disember.

Sebelum dia orang balik, saya hadiahkan cupcake comel ni untuk Aishah, Along n Shefry.