Jan 7, 2011

Liza Keramat plak....

Salam dan alooo untuk semua....semalam Nurliza dari Putrajaya, hari ni Nurliza dari Keramat plak ambik kelas DIY ngan saya. Punya la dia nak blajar Carrot Walnut With Cream Cheese, sanggup datang dari Keramat nun....Saya suruh Liza datang pukul 2 sebab paginya ada apek Mr. Gan datang rumah pasang kabinet kat bilik iron rumah saya. Bilik tu dah semak sangat. So, kalau ada kabinet, bleh lerr sumbat semua dalam tu, pastu tutup pintu...serta merta nampak kemas, kannnn???...hehhehe...Saya suka la kat pencipta kabinet ni...ahakssss....

Ok, berbalik pada Liza, sbenarnya ada cerita di sebalik  kenapa dia nak sangat-sangat kelas carrot cake saya ni. Tapi biarlah menjadi rahsia antara saya n Liza jer....(ahaksss....pssttt, Liza, diam, diam, k...). Sbenarnya nak buat kek ni kejap jerr...tapi nak menunggu kek sejuk sebelum disapu cream cheese topping tu yang lama. Kek kena sejuk betul-betul. Kalau tak,  cair lerrr krim tu, kan....?

Liza datang pukul 2, siap semua dalam dah dekat pukul 5. Saya cakap kat dia, balik nanti kena simpan dalam peti sejuk dulu. Baru cantik kalau nak potong. Dah tu kek ni akan jadi lebih lembab. Tup-tup dalam pukul 6.30 tu, Liza smsa saya: ``Salam Kak lina... dah potong kek carrot td. mmg sedap yum3x...''


Bertuah betul budak ni...saya sms dia kata``... ni, mesti tak dengar cakap cikgu suruh simpan dalam chiller dulu...Pastu dia balas....``A ah...suami kite x sabor nk rasa.. mmg sedap hingga jilat jari..hehhe...' - sabor jer lah budak ni...

(Liza ni orang JB...sebab tu dia guna `suami kite' - heheh)

Ok, ni ha gambar Liza ngan kek carrot yang dia buat. Suka tengok tahi lalat  kat pipi Liza - sweet jerrr. Ok, dik...dah datang blajar jauh-jauh, jangan tak buat plak...buat tau...



 Liza tengah sapu creamcheese kat kek.Yang oren-oren tu carrot gula untuk hiasa atas kek. Punya la banyak Liza buat sebab boring menunggu kek sejuk...hehhehe

Ni kek yang Liza buat
Liza n kek carrotnya....tahniah yea dik berjaya buat ngan cemerlang....