Jan 28, 2011

Special request class 5 skawan dari Jaybeee....

Salam dan aloooo untuk semua....Rabu n Khamis lepas 5 sekawan dari JB request special class untuk dia orang berlima jerrr. Ketua rombongannya Rye dari chunkybitescakes.blogspot.com (sebab dia yang buat urusan call mengecall, booking dsbnya), cikgu kek lapis yang femes dari JB - Azie (aziecakesbiz.blogspot.com), Lis n adik dia Norzzalina (cuppacakesblicious.blogspot.com) n Kak Fadzilah (mieralisa.blogspot.com). Semua ni femes-femes blaka. Memang semua dah ada pengalaman dalam bidang bakery. Terima kasih la sebab masih sudi berguru ngan saya noooo....saya sangat-sangat berbesar hati.

 Panjang gak senarai yang dia orang  blajar ni - 8 kek, cream puff n eclairs dan cupcake bouquet.

Kek-kek yang diaorang blajar:
i. Chocolate Indulgence
ii. American chocolate
iii. Carrot walnut with cream cheese
iv. Opera
v. Italian rainbow
vi. Double chocolate cheese cake
vii. German Blackforest
viii. Redvelvet

Total untuk pakej ni ialah RM1,250 seorang. Ni bukan kelas DIY. Tapi special request class.  Saya tunjukkan dia orang cara nak buat. Tapi untuk cupcake bouquet, dia orang buat sendiri - hands on. Dan untuk choux pastry (cream puff n eclairs) pun saya bagi peluang dia orang buat sendiri pas saya tunjukkan cara nak buat satu adunan. Sebabnya masing-masing suka makan cream puff n nak wak balik banyak...hehhehee....sabor jerrr lah..tak pa, tak pa kasi chance sebab dia orang ni murid yang baik...ahaksss

Antara dia orang berlima ni, saya kenal Azie jer...Azie ambik kelas sehari jer. Pastu dia kena gi KL sebab ada keja.Kami berguru dengan cikgu yang sama. Mula-mula kelas biasa laaa...malu-malu kucing lagi. Jauh jerr duduk dari saya. Tapi 10 minit pertama jerrr dia orang malu...pastu dah tak malu lagi....hehehhehhe. Dekat nak masuk dalam mixer saya dah...ahakssssss...Lis yang tak ambik kelas cupcake bouquet saya masa hari kedua, siap lentuk manja (tidoooo laaaa) kat sofa saya...hujan n sejuk plak tu kat luar...lagi la tangkap lentuk. Silap tak ambik gambar kannn? ahakassss....pas  bangun terus isi pastry cream dalam creampuff n terus ngap....kengkawan lain berbulu jerrrrr sebab kena mengentil cupcakes bouquet.

Sepanjang kelas dua hari tu seperti biasa lerrr...gelaknya lebih banyak daripada serius...tak boleh nak serius pun dengan dia orang ni. Sabor jerr lahhh....Tapi ada satu pengalaman dan  pengajaran paling berharga mengajar orang-orang JB. Saya akan ingat sampai bila-bila. Rupa-rupanya kebanyakan orang JB ni tak makan ikan semilang (kerrr ikan keli aaaa - saya confused) ........hehehhee. Seperti biasa, masa tengahari saya sediakan lunch. Saya order lah ikan semilang/ikan keli. Ingatkan special lerrr sebab orang nogori kan suka makan ikan tu. Bukan sorang, tapi kelima-lima geng ni tak makan ikan semilang/keli tu. Lerrrr.....silap menu la nampaknya....Dia orang kata kebanyakan orang Johor tak makan ikan tu. Pas tu dia orang gi beli lauk lain kat kedai sebelah...hehhehe..so, yang makan ikan semilang/keli hari tu cuma saya sorang....tapi tak larat lerrr nak perabih kelima-lima ekor ikan tu...Larat makan sekor jerrr...sorrry lah yeaaa....Len kali tak buat lagi....ahakssss

Ok, kita tengok gambar-gambar produk yang dia orang blajar pada 26 dan 27 Januari lepas...Gambar-gambar ni disumbangkan oleh Lis n adik dia dari cuppacakeblicious.blogspot.com. Tengkiu yea Lis n adik...
Carrot walnut with cream cheese

American chocolate

Red velvet

Italian Rainbow

German blackforest

Chocolat indugence

Opera cake

Double chocolate cheese cake

Cream puff

eclairs

Cupcake bouquet kak Fadzilah

Cupcake adik

Cupcake Rye

5 skawan - (kiri ke kanan) - Azie, Rye, Lis, Kak Fadzilah n adik bergambar ngan kek-kek yang siap pada hari pertama...

Ok, sapa-sapa yang berminat nak ambik kelas special request ni, boleh cari kengkawan. Maksimum 6 orang sahaja dan minimum 2 orang. Harga kelas bergantung kepada bilangan orang dalam satu group. Contoh, kelas yang ada 2 orang akan lebih mahal berbandng kelas untuk 6 orang. Dalam kelas ni, saya akan ajar secara demo. Sangat sesuai untuk bakers-bakers yang dah ada basic dalam baking. So, caranya, pilih apa yang nak blajar, pas tu emel saya bersertakan tarikh yang u all nak. Saya akan bagi quotation. Kalau setuju, bleh bayar deposit 1/2 daripada harga kelas..