Nov 22, 2011

Idza orang kampung den datang laeiii....

Asskm dan alooooo untuk semua....Idza orang Perlih tapi mengajaq di Batu Pahat masa 1st time mai blajaq ngan saya baru pregnant 2 bulan. Masa tu ligat lagi dia buat keja. 2nd time ni dah kandungan dah masuk 5 bulan. Nampak dia mengah sket. Sian. Tapi kuat gak budak ni. Sepanjang pagi buat keja, rileks jerr dia berdiri. Dah petang pas lunch n pas penat mencanai pastry untuk Chicken Pie n Portugese Egg Tart, baru dia duduk. Baru nampak dia letih...siannnn. Mesti senang branak Idza ni sebab dia aktif. Insyallah ya Idza. (ni anak sulung Idza).

Idza saja-saja tambah ilmu. Semua subjek yang dia pilih hari ni memang favourite dia. Selain Portugese Egg Tart n Chicken Pie tu Idza ambik Carrot Walnut With Cream Cheese, Cream Puff n Eclairs dan Bluberry Muffin.

Cream Puff n Eclairs tu, kawan Idza, Kam yang penah blajaq ngan saya la yang recomend. Pas Kam datang blajaq ngan saya hari tu, dia bagi Idza rasa. ``Pas Kam bagi rasa hari tu, saya  cakap tak bleh jadi...kena blajaq gak ngan kak. Cream Puff kak lain. Cream dia sedap sangat.Tak macam yang kita besa makan...,'' kata Idza...(hehhhe.... ni Idza kata aaaa, bukan saya kata....)

Ok, ni gambaq sekitar class hari neh...


Bluebery Muffin

Cream Puff

Chicken Pie

Portugese Egg Tart yang memang favourite Idza - ``Sedapnya kakk....puaih makan,'' (ni Idza kata...bukan saya kata aaa...)

Eclairs

Idza ngan kek evergreen paling popular resepi eksklusif Bzee Bakery  - Carrot Walnut With Cream Cheese. Idza kata sempoi gila buat kek neh...

TQ Idza - Selamat menjadi ibu yea...saya doakan segalanya selamat. Nanti ada peluang kita makan laksa Kola nooooo...hehheh