Nov 13, 2011

KELAS DEMO PAVLOVA, KEK KUKUS DAN AMERICAN CHOCOLATE

Asskm dan alooooo untuk semua....Alhamdulillah kelas sabtu lepas berlangsung ngan meriah dan penuh kemanisan. Pavlova ngan special vanila cream yang paling dinanti-nantikan. Selain berpeluang bawak balik pavlova, kesemua 37 student juga berpeluang rasa fresh pavlova yang saya buat dalam kelas. Masing-masing juling bijik mata.heeheheh

Urrmmmm, aaaaaaa, sedddapppnyaaaa, hadoihh tak tahan tengokkkk...dan pelbagai reaksi positif student pas rasa Pavlova....lawak pun ada gak kalau dengaq balik. Patut rakam balik sora-sora student neh.....hehhe. Selain Pavlova, kek buah kukus Anam Bulan dan kek American Chocolate pun tak ketinggalan mendapat perhatian lensa-lensa camera canggih student..hehehheh...

Tapi dalam kelas semalam, satu kek - Kek Chocolate Fudge saya batalkan demo pada saat-saat akhir. Sebabnya tak tau mana yang silap krim yang saya buat tak jadi...LEMBIK. Keknya gebu menawan, tapi resepi - FAILED sama sekali. Atas rasa tanggungjawab dan tak mau student rasa rugi datang class saya, maka saya pulangkan duit. So, saya cuma buat ajar 3 jer semalam. Tapi 2 biji kek yang saya dah buat siap-siap tu, saya potong dan agih-agihkan pada semua student. Yang paling best, semua student kata kek tu SEDAP...hehehhe....tq...lega...sib baik tak kena kutuk ngan student. Tak pa...kalau sedap, nanti balik cuba buat balik resepi free yang saya bagi tu. Insyallah jadi. Tak tau pasai pa krim dia buat perangai semalam...

Ni gambar-gambar sekitar class semalam.
Acara kemuncak - merasa pavlova - lihatlah reaksi masing-maing....hehhee

Shakinah - baker dari PD - bleh ambik gambaq ni buat iklan pavlova saya....heheh...sampai tak nampak lagi bijik mata hitam

Tengah merasa sorang sket...

Tinggal sket lagi..

Tokey-tokey kek  - Kak Nurul, Kak Ita Delights n Azimah

Shakinah lagi....

Tinggal sket lagi untuk student yang tengah sembahyang


Pavlova

American Chocolate

Kek Buah Kukus Anam Bulan

Sehiris Pavlova yang mengancam jiwa

Kek buah kukus

American Chocolate Cake






Barisan kek dan pavlova sebelum diagih-agihkan

Ni semua barisan student yang join class semalam....u allss rockkkk...















Tq untuk kesemuo 37 student batch pertama kelas Pavlova, Kek Buah Kukus Anam Bulan dan American Chocolate Cake semalam - Kak Jamaliah, Haridah, Murny, Norullhuda, Zainon, Rafeah, Fazila, Rabihah, Halina, Norazita, khairulnisa, Azwina, Shakinah, Muna, Nooreleya, Halimatusadiah, Nurhafizah, Nurhidayu, Rozita, Mazliara, Siti Norliza, Nurul Nadiyah, Azimah, Mariam, Norliyah, Nor Aziah, Latifah, Faiza, Azmah, Julia, Nooraslin, Azlili, Nur Elynda, Yim Sze Min, Siti Nora, Sapiyah dan Norli...
TQ untuk JULIA dari Melaka yang sponsor buah paling ngam ngan pavlova - MARQISA/PASSION FRUIT...jasamu ku kenang
 
Suksess untuk semua dan selamat membuat dan memasarkan Pavlova with vanila cream...