Nov 14, 2011

Kelas DIY Berkumpulan Russian BW n Red Velvet

Asskm dan alooo untuk semua.... Awin, Su, Nisa, Mi, Farah n Lin jadi geng pertama yang join kelas DIY Berkumpulan buat kek. Dia orang blajar 2 jenis kek Bzee Bakery yang paling malatop - Russian Black n White dan Red Velvet.

Saya ada 3 mixer jer so, dua orang student kongsi bancuh kek masing-masing. Insyallah pas ni nak beli lagi 3 mixer. Supaya setiap student bleh  buat kek masing-masing. So bleh ramai buat DIY dalam masa sehari dan bleh kurangkan masa menunggu kelas DIY.

Student cuma kongsi bancuh jer, pas tu yang lain buat sendiri sampai jadi sebijik kek. Alhamdulillah masing-masing bleh buat kek dengan jayanya walaupun ada antara student yang tak dak basic dalam baking.

Dan, geng-geng ni, belum pun settle class DIY hari ni dah start pujuk saya untuk buat satu lagi DIY berkumpulan kat dia orang. Pujuk punya pujuk, akhirnya saya pun termakan pujuk. So, nxt DIY kelas group ni ialah pada 26 Disember neh. Dia orang blajar 3 lagi produk yang dah jadi ibu duit untuk ramai student saya iaitu - Carrot Walnut with cream cheese, Snowy Peach dan Cream Puff n Eclairs.

Dan satu lagi yang dia orang tambah ialah semestinya PAVLOVA....setelah saya `umpan' dia orang ..hehehhe..Bukan pa, kelas hari Sabtu hari tu kan blajar pavlova. So ada la dics lebih. Buah pun ada gak. So, saya buatkan pavlova tu sebab saya sendiri teringin nak makan. Saya bagi diaorang rasa, pastu semua nak balajar..hehhehehe....Mengena gak umpan saya....ahakssssssss....

Ok, jom tengok gambar sekitar class...
Class bermula - start ngan bake cake


Start melepa Russian BW

Red Velvet

Awin siap dulul RV dia


Sesi Penggambaran



Hasil yang memuaskan

Farah (yang pegang pavlova tu), Su, Nisa, Mi dan Awin. Lin terpaksa disorokkan atas faktor-faktor keselamatan dalam negeri...


Sesi merasa pavlova - depa kata Pavlova saya sedap macam kat Restoran Serai...hehhehe...ni depa kata aaa...bukan saya kata....

Untuk semua....suksess yeaa...Insyallah jumpa lagi 26 Disember ni..