Dec 26, 2009

KELAS 3 JENIS KEK CHOCOLATE

Salam dan alooo untuk semua. Hari ni kelas 3 jenis kek chocolate famous yang selalu orang buat. Tak kiralah buat jual atau buat makan sendiri ngan family.

Tiga jenis kek chocolate yang diajar dalam kelas hari ni ialah Chocolate Indulgence, American Chocolate n Chocolate Fudge.

Walaupun ketiga-tiga kek ni moist dan heavy rasa coklatnya, tapi resepi berbeza-beza. Bukan setakat resepi berbeza, tetapi dari segi kos pun berbeza. Terserah masing-masing mana yang rasa sesuai untuk dibuat jualan.

Lepas kelas, saya bagi diaorang rasa ketiga-tiga jenis kek coklat ni.Masing-masing pening tak tau mana yang lebih sedap. Tak perr, balik cuba buat satu-satu n biar family atau jiran-jiran rasa. Biar dia orang yang bagi komen...(mesti best sapa-sapa yang berjiran ngan student saya hari ni, kannn....hehehhe. Tapi tak pa, bagi yang nak mula berjinak-jinak ngan bisnes dari rumah, ni lah caranya. Kita buat n bagi jiran atau kengkawan rasa dulu. Bila sedap, orang akan bercakap. Insyallah kalau ada rezeki orang akan start order).


O.k jiran-jiran atau kengkawan atau sedara-sedara anda yang joint kelas saya hari ni ialah Mira, Yana, Fizah, Kak Rosnah, Izzati, Lisa dan Kak Aini. So, buat-buat lah bertandang ke rumah diaorang kalau nak rasa 3 jenis kek coklat yang dia orang blajar hari ni....hehhehe



Chocolate Indulgence



American Chocolate


Chocolate Fudge