Dec 24, 2009

KEK TUNANG, HANTARAN, KAWEN....

Salam dan aloo untuk semua... Hari ni sehari suntuk kat kedai buat tempahan-tempahan kek yang orang nak ambik esok. Ada 6 biji semuanya. Semua untuk hantaran. Satu kek 2 tingkat. Cupcake plak ada 3 kotak. Dua untuk hantaran, satu untuk sajer-sajer nak makan.

Selain tu kena siapkan kek carrot walnut ngan cream cheese n kek american chocolate. Errr...american chocolate tu tak siap lagi. Esok baru saya siapkan. Sempat la rasanya sebab customer nak ambik dalam pukul 11. Chocolate ganache dah buat.

Pastu sepatutnya hari gak saya kena siapkan 2 kotak chocolate (35 biji setiap satu) n satu lagi yang kotak kecik (15 biji), tapi tak sempat gak...(sbenarnya saya seriau nak dok lama-lama kat kedai tu sebab dua-dua jiran saya tutup hari ni...so, tingggal saya saya jerr bukak. Pukul 8 tadi dah gelap...so, sambung esok jer lahh jawabnya....Tak pa, yang ni customer saya nak ambik petang.

Gambar-gambar kat bawah ni adalah kek-kek n cupcake yang sempat saya buat hari ni....


Kek chocolate moist yang tunggu untuk `dimake-up'. Sib baik semua order chocolate moist...so, senang, bancuh n bakar skali jerr...



Ni plak lepas boh fondation....(hehheh)



Ni yang dah boh bedak...tunggu boh eyeshadow, lipstik, mascara hehhehe.......beratur-beratur...jangan berebut...


Ni kek kawen 2 tingkat yang dah siap bedak..
 
OK, yang setelah dimakeup beginilah rupa masing-masing....





Kek ni untuk Kak Umi. Kenduri anak dia Sabtu ni. Tema biru n putih.



Kek Kazidah tema purple n putih ni saya buat macam corak lace bunga rose



Ni plak ...(errr sapa punya aaa...lupa plak...) esok saya check nama yerr..Tema putih n merah.



Ni plak tema gold...(pon saya lupa nama....apa raaa saya ni...maaf yea...resit tinggal kat kodai...)



Kek 2 kg ni untuk kawan lama saya kat Sekolah Menengah Convent Sungai Petani  - Azalina. Dia ni dulu Ketua Darjah. Kek ni untuk saja-saja nak makan lepas majlis tunang adik perempuan dia esok petang.



Cupcake tema biru putih ni plak untuk orang yang sama order kek tema merah kat atas tadi.



Ni pun tema biru putih gak. Diorder oleh Yana



Yang ni plak diorder oleh Kazidah


Satu lagi kek carrot walnut n cream cheese. Yang ni lupa nak ambik gambar. Alaa kek carrot yang biasa tu laa...Dah penah tengok kannn?