Dec 23, 2009

MARI MELAWAT BZEE BAKERY

Salam dan aloo untuk semua....ramai yang call saya nak datang kedai - nak tengok tempat belajar. Tapi kebetulan selalu saya tak dak di kedai. Saya ni keja sorang. So, kalau ada di kedai , saya bukak la...kalau saya keluar cari barang atau menguruskan benda-benda lain, saya terpaksa tutup. Sebab tu saya lebih kerap ambil tempahan melalui phone atau emel saja. Tapi kalau hari kelas - Sabtu/Ahad, memang saya buka sampai petang..

So, untuk mereka-mereka yang tertanya-tanya mengenai bagaimana rupanya tempat belajar di Bzee Bakery ni, ni saya postkan gambar-gambar untuk pengetahuan semua. Jangan bimbang, tempat belajar di Bzee Bakery memang selesa dan dijamin bersih. Ada aircond tau...hehehhe

Ok, secara keseluruhannya, Bzeebakery ni dibahagikan kepada tiga bahagian. Bahagian depan, tengah (kelas)  dan belakang (dapur).


Pandangan dari luar...




Ni bahagian depan. Kat sini ada chiller 3 pintu. Sangat sesuai untuk letak chocolate banyak-banyak masa belajar buat chocolate.  Kat bahagian ni saya letakkan barang-barang untuk buat kuih. Tapi tak banyak la...Selalunya saya akan jual barang yang saya ajar pada setiap kelas...



Ni bahagian tengah (ada aircond) - tempat kelas.  Antara peralatan utama kat sini ialah working table (ada 3), mixer (3 kilo), sealer dan dapur.
 Ruan ni sesuai untuk kelas praktikal 8 orang. Tapi untuk kelas demo boleh muat lebih ramai orang.

Kat dalam kelas juga saya sediakan sofa lepak. Rak kat tepi tu ada banyak majalah n buku-buku berkaitan masak, fesyen n deco. Meja kat kanan tu selalu digunakan oleh student untuk makan/minum.



Ok, ni plak dapur. Antara perlatan utama ialah segala acuan, dough devider untuk buat roti, working table (2), mixer (5kg), oven besar 2 tingkat, chest freezer, chiller 2 pintu dan rak tray. Kat dapu ni panas sket. Tak dak aircond. Kipas jerr...saya lebih suka buat coklat kat dapur daripada buat kat dalam kelas...

Ni sebahagian peralatan dalam dapur - rak tray, oven, prover, mixer....