Feb 21, 2011

DIY ngan cikgu Noor....

Salam dan alooo untuk semua.... semalam Noor dari  nhayatbestbakinggallery.blogspot.com datang ambik kelas DIY ngan saya. Segan gak saya nak ngajar Noor ni sebab dia ni pun cikgu gak. Tapi memandangkan saya dah biasa ngan dia, saya tabahkan juga hati...hehehhe. Noor sebelum ni penah ambik kelas roti n carrot cake ngan saya.

 Terharu gak bila Noor bagi tau yang carrot cake yang dia penah blajar ngan saya tu mendapat sambutan yang sangat-sangat hebat daripada customer dia. Semua cakap sedap sangat. ``I ikut sebijik-sebijik resepi yang u bagi, tak ubah apa pun. Memang dia orang cakap sedap,''. Alhamdulillahhhhhh....lega saya dengar. Noor ni dulu buat baking class kat rumah jerr, tapi sekarang dah maju setapak lagi. Dia dah sewa kedai. Lupa plak nak tanya add kedai dia kat mana. Kat kedai tu dia buat kelas. So, sesapa yang kat area-area sana bleh gi tengok blog Noor untuk dapatkan further info mengenai kelas Noor.

Untuk kelas semalam, Noor lepas geram ambik sampai 6 kek, termasuk 2 kek baru saya - Russian Black n White Chocolate Cake n Snowy Peach Custard Cream Cake. Kira Noor jadi orang pertama la dapat resepi ni dari saya....Kek-kek lain yang Noor blajar - Red Velvet, Opera, Italian rainbown n German Blackforest. Pastry plak Noor ambik Cream puff n eclairs.

 Kami start pukul 10 pagi. Kena buat keja laju  sebab Noor kata dia nak balik awal. Sib baik ada bibik baru saya yang membantu. Noor nak kena balik awal sebab anak-anak nak sekolah. Semalam anak-anak n suami Noor ikut skali. Suka tengok anak-anak dara Noor yang comei macam mak dia gak. Tertib n sopan jerrr budak-budak ni...

 Ok, jom kita tengok gambar-gambar kek yang Noor dah buat. Saya sempat ambik 2 gambar jer...gambar-gambar kek potong yang lain, Noor yang emel kat saya. TQVM Noor....suka dengar citer u n your hubby.....loving couple...

Noor yang sweeeeeeettttt  ngan semua hasil kerja keras....
Cream puff

German Blackforest

Snowy Peach Custard Cream Cake

Opera

Russian black n White



Italian Rainbow


Red Velvet
 Ni emel Noor kat saya...

Asslmkum Ina...foto2 ni pagi td baru i ambil sbb tiba gumah mlm smlm pkul 10, dah potong sekeping2 tapi kek2 tu masih lmbik sgt krimnya so, mlm2 i n hubby pi hantar kat kdai, sbb gumah dah 'lapang'..hahahahaa..tp we all anak branak dah gasa2 kek2 tu, smua kata 'SEDAPNYA...' n hubby i suka sgt opera n snowy peach tu..i pun...'speechlees uu''' nyum2.. BEST, cream puff n eclairs u tinggal kotak je yg anak2 i tak makan...hehehee;-)  so, foto2 yg i bg ni lepas simpan smalaman kat kdai, baru nampak 'cantik'nya kek2 tu..mmg CLASS....orait Ina, tq vry much for being my sifu...smoga silaturrahim ini terus tjalin baik, ikhlas n kekal ke akhir hayat n semoga Zalina Yahaya dan Noor Hayati Yahya ( adik beradik la kitaaa..hehehe) akan terus2 dimurahkan rezeki Allah selama2nya. Amiinnn... tq2.. 

Ak aaaa laaaa...kebetulan plak...nama bapak kita sama...hehheheh...Tq Noor sebab sudi berguru ngan saya walaupun ilmu saya ni tak la setinggi mana. Insyallah kita akan sentiasa dimurahkan rezeki..aminnnnnn