Feb 27, 2011

Kelas cream puff n eclairs n testing 2 kek baru...

Salam dan alooo untuk semua....23 orang joint kelas cream puff n eclairs hari ni. Alhamdulillahhhh... Riuh rendah gak sebab antara student yang datang tu ialah student-student lama yang penah blajar ngan saya sebelum ni. Lama gak tak jumpa dia orang ni. Paling awal datang, Eda yang kecoh. Eda kata dia tension tengok promo kat blog saya. ``Tension tengok u tulis boleh buat ibu duit laaa, itu la ini laaa...tu yang i sanggup datang gak ni,''. ...tu laaaa...sapa suruh terpedaya ngan kata-kata saya....ahakssss...

Eda ni sbenaqnya dah tau buat cream puff . Dah lama jual pun. Tapi sebab saya promo baguih punyaaaaa kat blog, dia terpanggil-panggil la untuk datang ke kelas saya. Tapi alhamdulillah, promo saya bukan promo kosong sebab ramai yang suka ngan creampuff n eclairs saya terutamanya cream dia yang DABOMMMM...n malatop....hehehhe...ni mesej Eda n student-student lain kat saya....

Zalina...tak rugilah eda g class cream puff tadi...sodap botul..xpecially filling cream puff....sodapppppp

Ni plak dari Kak Ani:

salam, hari ni nk buat crimpaf n eclairs yg bljar smalam.kbetulan adik2 blik dpat rasa secoet sorang dia orang kta sodap tk puas, kono buat la
 


 Ni mesej dari Aini kat FB:
"Ina, puashati bangat...mmg kelazz creampuff & eclairs you...tak sia2 I joint class semalam


\Dari Zana
Pn Ina...Cream puff/Eclair memang sedap betoi...sampai hubby I yg tak suka mkn pun habis licin disapunya


Dari Noor:

kak zalina..... perfect tul lah gambo akak amik.....bawak balik tak cukuplah puff tu kak...berebut....sodap bebona....ni tgh buat....jadi...seronok...
tq so much kak ina ...tunjuk ajar n tips yg the boms..hehehe


Tmakasih, tmakasih semua....ALHAMDULILLAH....

Sapa-sapa yang terlepas kelas ni, jangan bimbang, nanti saya ulang balik.Bila tu belum tentu lagi. Kalau nak cepat, bleh buat kelas DIY - RM180 (Untuk cream puff n eclairs)

Harap student-student lain pun suka creampuff n eclairs yang dia orang blajar hari ni dan ingat tip n petua sempoi yang saya bagi untuk menghasilkan cream puff yang gebu, lembut dan gumuk-gumuk. Dan juga jangan lupa try buat pastry cream resepi khas saya yang lemak berkrim sampai mak  mertua lalu depan pun tak nampakkkk....ahakssss... Ni buah durian dah banyak orang jual, bleh la campur skali ngan pastry cream tu bagi menambahkan kesedapan tak terhinggaaaa.....hehhehe

Ok, jom layan gambar-gambar tak seberapa sepanjagn kelas. Tak dan ambik gambar banyak sebab sibuk dok buat cream puff 4 adunan supaya kesemua 23 student bleh wak balik banyak skett....
Sebahagian student sibuk nolong saya paipkan filling dalam cream puff n eclairs

Lagi aksi sibuk menyibukkkk.....

Eclairs

Cream puff

Ni hasil yang dibawak balik oleh setiap student hari ni...saya dengar ketua darjah dok agih-agihkan tadi - cream puff sorang 9, eclairs sorang 7....betoi ka dak tak tau....


Ni plak saya saja gatai boh strawberry dalam cream puff tu....sebab ada strawberry lebih saya buat kek. Sedapppp....masam-masam manis....nak boh buah lain pun bleh - kiwi, anggur, peach...fuhhh lagi sodap la jawabnya.

Tadi gak saya bagi peluang student-student rasa 2 kek baru - Strawberry Bavarian Mousse dan Chocolate Mousse. Actually bukan kek baru baru. Dah lama. 2 kek ini antara yang mendapat permintaan masa saya bukak bakery dulu.

Chocolate mousse

Strawberry Bavarian Mousse