Feb 22, 2011

Student DIY lelaki yang pertama....

Salam dan alooo untuk semua....Azmeer dari Sendayan jadi student lelaki pertama yang ambik DIY ngan saya. Kira dia catat sejarah lah.  Hari tu Din dari Jelebu joint kelas demo kek chocolate. Azmeer  keja kat PD. Fizah, kakak dia yang temankan sepanjang kelas semalam. Dari family bizz dia orang adik beradik ni. Fizah buat bizz frozen. Macam-macam, termasuklah roti canai. Azmeer kata roti canai tu dia yang kibarkan ....hehhehe...baguih, baguih. Ok la turrr...tak kan nak tengok jerrr akak tu kibar roti canai,kannn?

Actually Azmeer ni memang ada background dalam bidang pastry ni. Ada sijil hotel catering dari UITM. Lapan tahun keja kat kitchen hotel di PD, termasuklah kat bahagian pastry. Tapi dah lama gak dia tinggal keja tu sebab dapat keja gomen kat PD. So  la ni nak mendalami balik ilmu pastry n baking ni. Nak try  buat bizz dengan lebih serius. Senang ngajar Azmeer ni. Cepat buat keja. Ya laaah...orang dah biasa keja ngan chef kat hotel. Takat nak buat keja di dapur saya ni, mesti tak dak hal punya. Tapi Azmeer ngaku dia kekok bila orang tengok dia buat keja. So, saya pun buat-buat la tak nampak Azmeer buat keja. Jeling-jeling jerrr...hehheheh. Tapi betui, dia ni kalau saya tak tengok, lagi cepat dia buat berbanding kalau saya dok tengok dia buat keja. Habih dikkk...akan kan cikgu...tak kan tak leh nengok...hehheheh.Tak kisah la dikkk...asalkan keja beresss...

Azmeer ambik DIY kek Opera n Italian Rainbow. Dua lagi deco cake guna steamed buttercream n fondant. Kelas ni rega RM1160


Ni gambar-gambar sepanjang kelas tadi....
Tengah deco Italian Rainbow

Terror gila Azmeer sapu krim...licin bersih...

Ni plak tengah deco kek kawen 3 tingkat steamed buttercream



Dah siapppp

Fondant - Azmeer nak deco yang ringkas n elegance


Hasil kreativiti Azmeerrr....fuuuhhh...lawaaaa walaupun ni lah 1st time buat kek fondant....kalah saya punya.. Nanti akak, sub jer lah kat Azmeerrr.....hehehee

Suka bunga rose maroon Azmeer

Sapuan kek yang perfect

Opera

Azmeer yang berpengalaman buat bizz andaman ngan semua kek yang dia buat semalam. Memang dia ni tangan seni...pegang apa pun menjadi....hehheheh. Ok, dik...semoga suksess yeaaa.....
Msg Azmeer kat saya....

salam kak ina, italian rainbow je bru potong....kek yg lain x potong lagi....
sayang nak potong.......resepi lak tertinggal... nnti org umah saye dtg
ambil..... tqvm atas tunjuk ajaq tadi no....len kali nak blajaq wat carrot cake
plak.....



Ok dik...no problem. Kurang tapak tangan, nyiru saya tadahkan....